معمای پیچیده مرگ مشکوک همسر دوم


قضات دادگاه کیفری استان تهران در تلاشند تا معمای قتل زنی صیغه‌ای را با احضار همسر اول تنها‌ متهم پرونده حل کنند.

 به گزارش جام‌جم، اواخر اسفند سال گذشته مردی با اورژانس تهران تماس گرفت و مدعی شد همسرش دچار ایست قلبی شده و جان باخته است.

 

مشکوک بودن فوت باعث شد تا تیمی از کارآگاهان جنایی نیز عازم محل حادثه شوند. آنها در همان بررسی‌های ابتدایی آثار کبودی روی بدن زن کشف کردند.

 

همچنین لیوانی با محتوای مشکوک کنار جسد پیدا شد که بررسی این دو مورد در پزشکی قانونی، وقوع قتل را ثابت می‌کرد. ماموران که به شوهر مقتول ظنین شده بودند، او را بازداشت کردند.

 

مرد میانسال در بازجویی خود را بی‌گناه دانست و گفت: «من دو همسر دارم و هر کدام از آنها در دو طبقه از آپارتمانم زندگی می‌کنند طوری که تقریبا همدیگر را نمی‌بینند. روز حادثه وقتی از سر کار برگشتم، دیدم چراغ‌های خانه خاموش است و در باز نمی‌شود. از زیر در نگاه کردم و دیدم خانه به هم ریخته است. سریع با چاقو در را باز کردم اما به محض ورود، دیدم همسر دومم زمین افتاده است. روی صورتش آب ریختم و عملیات احیا انجام دادم اما فایده‌ای نداشت. بعد هم به اورژانس زنگ زدم.»

 

با ثبت اظهارات این مرد، همسر اولش نیز بازداشت شد اما چون مدرکی مبنی بر گناهکار بودنش وجود نداشت، تبرئه شد. مرد میانسال اما به زندان افتاد و سرانجام یک سال پس از حادثه در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. او بار دیگر خود را بی‌گناه دانست و وکیلش خواستار تجدید محاکمه شد. در پایان نیز قضات وارد شور شدند و ادامه رسیدگی را تا احضار همسر اول متهم به روزهای آینده موکول کردند.