دفاع مرگبار یک مسیحی از حجاب زن مسلمان/ حامی ترامپ فاجعه آفرید (+عکس)


بسیاری از رسانه ها و محافل خبری آمریکا از سکوت ترامپ در روزهای گذشته در قبال این حادثه انتقاد کرده بودند/ ترامپ در نهایت دیروز سکوت خود را شکست و یک توییت نوشت

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نهایت پس از گذشت 3 روز از حمله نژاد پرستانه یکی از حامیانش در شهر پورتلند ایالت آمریکا به دو زن مسلمان، در صفحه توییتر این اقدام را محکوم کرده و نوشت: حملات خشونت بار اخیر در شهر پورتلند غیر قابل پذیرش است. قربانیان این حمله در برابر نفرت و عدم بردباری قد عمل کرده بودند. برای آنها دعا می کنیم."

 

به گزارش عصر ایران ترامپ که در روزهای گذشته به دلیل حمله نژاد پرستانه یکی از حامیان افراطی خود به یک زن محجبه مسلمان، تحت انتقاد قرار داشت در نهایت این حمله را در حساب توییتری رسمی ریاست جمهوری آمریکا محکوم کرده و با قربانیان ابراز همدردی کرد.

 

حادثه جمعه گذشته در اثر فحاشی و حمله یک مرد سفید پوست به یک زن محجبه مسلمان در ایستگاه قطار شهری پورتلند روی داد. در اثر حمله این فرد نژاد پرست 3 فرد دیگر که یکی از آنها بازنشسته ارتش آمریکا برای حمایت از زن مسلمان وارد عمل شدند..فرد مهاجم در نهایت دو تن از مداخله کنندگان را کشته و فرد دیگر را به شدت از ناحیه گردن مصدوم کرد.

 

در روزهای گذشته این حمله نژاد پرستانه با واکنش جامعه آمریکا مواجه شده است و شهروندان آمریکایی از دفاع دو قربانی کشته شده این حادثه از زن مسلمان تجلیل کرده اند.شهروندان آمریکایی نزدیک به 1 میلیون دلار برای خانواده دو قربانی این حمله نژاد پرستانه کمک جمع کرده اند.

 

به گفته پلیس پورتلند "جرمی جوزف کریستیان" 35 ساله مظنون حمله دارای "افکار افراط گرایانه" بوده و گفته می شود در جریان حمله فریاد می زده: "همه مسلمان ها باید بمیرند". این مهاجم از سوی پلیس دستگیر شده است.

 

یکی از قربانیان این حادثه "ریکی بست" نام داشت که یک افسر بازنشسته 53 ساله ارتش آمریکا بوده است و در روز حادثه تلاش کرده بود مانع حمله مهاجم به خانم "دستینی مگنوم" 16 ساله و دوستش شود. ریکی بست متها و پدر 4 فرزند بود.

 

ریکی بست 

اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,ریکی بست

فرد دیگر که " تالیسین نامکای مچه" نام داشت 23 ساله بوده و به تازگی کالج را به اتمام رسانده بود. همچنین "میکا دیوید کول فلچر" یکی از مصدومان این حادثه نیز که به دلیل اصابت چاقو به گردنش به شدت زخمی شده است هم اکنون در بیمارستان بستری است.

  

تالیسین نامکای مچه

اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, تالیسین نامکای مچه

دستینی مگنوم از مدافعان خود تجلیل کرده است. اقدام فرد مهاجم که به نظر می رسد از حامیان افراط گرای دونالد ترامپ بوده باشد در روزهای گذشته با موجی از محکومیت در آمریکا مواجه شده است.

 

بسیاری از سیاستمداران رده بالا از جمله هیلاری کلینتون ریب انتخاباتی ترامپ از این حادثه ابراز تاسف کرده و اقدام فرد مهاجم را محکوم کرده اند.