دستور نعمت‌زاده به مجموعه وزارت صنعت/ ابلاغ اجرای ۵ بسته ماموریتی


اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نعمت‌زاده

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از آن‌که وزارتخانه‌ متبوعش توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان مجری و مسئول برنامه‌های اجرایی بسته‌های رونق تولید و اشتغال تعیین شد، با صدور ابلاغیه‌هایی جداگانه دستور اجرای برنامه‌ها و وظایف تعیین شده را صادر کرد. 

به گزارش ایسنا، پس از آنکه معاون اول رئیس‌جمهوری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه‌ها و وظایف دستگاه‌های دولتی را تعیین کرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان مجری و مسئول برنامه‌های اجرایی بسته‌های رونق تولید و اشتغال تعیین کرد، وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور ابلاغیه‌هایی جداگانه برای بخش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه دستور عملیاتی شدن برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی را صادر کرد.

 

بر اساس این تقسیم‌بندی مسئولیت اجرای بندهای مختلف "بسته ارتقای توان تولید ملی" به سازمان صنایع کوچک، معاونت معادن و صنایع معدنی، ایدرو، معاونت امور اقتصادی و بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

 

در اجرای این بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ کلیه معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران سازمان‌های توسعه‌ای و تحقیقاتی همکاری دارند و بر خلاف سال ۱۳۹۵ که تنها چند معاون این وزارتخانه مسئولیت اجرای برنامه‌ها را عهده‌دار بودند، در سال جاری کلیه مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم به اجرای مسئولیت‌های واگذار شده از سوی فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی هستند.

 

علاوه بر این مسئولیت اجرای "بسته جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی" به معاونان امور "صنایع و آموزش" و "پژوهش و فناوری" واگذار شده است و معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مسئول اجرای "بسته تامین مالی و سرمایه‌گذاری" علاوه بر سایر وظایف تعیین شده است.

 

همچنین جهت "اجرای بسته تجارت خارجی" که مشمول توسعه صادرات غیرنفتی و کنترل واردات است، معاونت امور اقتصادی و بازرگانی، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت امور صنایع و شرکت نمایشگاه بین‌المللی تهران دخیل هستند تا برنامه‌های تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را پیاده کنند.

 

در عین حال اجرای بسته "اشتغال و توانمندسازی نیروی کار" به سه معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های صنایع کوچک، امور معادن و طرح و برنامه محول شده است.

 

در ابلاغیه‌های جداگانه صادر شده از سوی محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به شتاب هر چه بیشتر برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این وزارتخانه جهت اجرای برنامه‌ها و وظایف تعیین شده توسط فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید شده تا با شتاب هر چه بیشتری در مقایسه با سال گذشته برنامه‌های تدوین شده عملیاتی شود.