نفی و حقیرشمردن مسائل معلمان، چاره آنها نیست - حقیرشمردن درجدول

حقیرشمردن درجدول

حقیرشمردن درجدول

برگزیده ها: نفی و حقیرشمردن مسائل معلمان، چاره آنها نیست

برگزیده ها غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر اینکه "معلمان ما درگیر مسایل حقیر مادی نیستند"، گفت: دستمزدهای معلمان در قبال فعالیت خود بسیار کم است و مسئولان موظف و مکلف هستند تا مشکلات معیشیتی و حقوقی معلمان را رفع کنند؛ لذا اگر معلم یا معلمانی دغدغه و دل نگرانی بابت امور حقوقی و معیشتی خود داشته باشند، علیرغم برخی تصورات، نه تنها امری حقیرانه نیست بلکه بدیهی است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسائل مادی هیچگاه موضوعی حقیر نیست همچنانکه پیامبر اسلام فرموده "نزدیک است که فقر به کفر منجر شود" و مقام معظم رهبری نیز دستور داده اند تا اقداماتی در جهت رفع معضلات معیشتی فرهنگیان از سوی متولیان انجام گیرد؛ لذا به جای نفی و حقیر شمردن مسائل مادی باید در جهت رفع مشکلات مربوطه به آن تلاش کرد.
به گزارش برگزیده ها این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: فکر معلم باید از دغدغه های معیشتی و پرداخت حقوق خالی باشد و در این شرایط است که او می تواند به درستی به وظایف خود عمل کند لذا رفع این دغدغه منجر می شود تا با سرمایه گذاری درست به کشور خدمت کرد.
وی یادآور شد: با آنکه تمام اقدامات خوبی که در دوسال گذشته از سوی مجلس و دولت انجام شده در راستای رفع دغدغه معیشتی معلمان بوده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانستیم به مطالبات این قشر به درستی پاسخ دهیم.
جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: دغدغه معیشتی معلمان با توجه به رکود و تورم در جامعه کاهش پیدا نکرده و همین موضوع موجب نگرانی جامعه معلمان شده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: عدم رفع مشکل فر زندان فرهنگیان و بحث بیکاری برخی از آنها مزید بر علت شده و این مهم نیز یکی از مطالبات جدی افراد است تا متولیان به آن رسیدگی کنند این درحالی است که باید دغدغه فرهنگیان به حداقل برسد.
,