چرا می‌کوشید سپاه را منحصر به یک گروه و آستان قدس را وارد سیاست کنید؟


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مرعشی گفت: این دیدگاهی که خود را برتر، متدین‌تر و انقلابی و اصیل می‌دانید و دیگران را منحرف، این دیدگاه ربطی به تعالیم اسلام و خط امام ندارد، این یک بهره‌برداری فرصت‌طلبانه است.

حسین مرعشی در مراسم تجلیل از فعالان ستاد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی نقش و جایگاه مردم در این انقلاب بسیار برجسته شد و هنوز نهضت ما زنده است زیرا مردم می توانند نقش‌آفرینی کنند.

 

وی نهادینه شدن نقش مردم در جمهوری اسلامی را نعمت بزرگی دانست و عنوان کرد: مردم بن بست‌ها را می‌شکنند و این نعمتی است که باید قدر آن را دانست و به آن توجه کرد. ما اصلاح‌طلبان با توجه به این نقش تعیین کتنده و جایگاه مهم باید مراقب مردم، با مردم و در خدمت مردم باشیم.

 

وی با اشاره به راهکارهای که می‌توان ایران را سربلند کرد، ادامه داد: اگر می خواهیم ایران سربلند باشد و در منطقه بسیار متلاطم و آشوب زده مسیر خود را به سمت ترقی و تعالی طی کند و آباد شود، فقط باید به مردم فکر کنیم و برای مردم کوچکی کنیم تا مردم، کشور را عزیز کنند و همچنین ایران را سربلند نگهدارند، ما باید به این موضوع عمیق نگاه کنیم و حتی به جریان رقیب نیز این اصل را گوشزد کنیم.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: دوستان اصولگرا، اشتباه برخی از شما هم این است که مردم را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کنید و مخلوقات خدا را از زاویه افکار خودتان بهشتی و جهنمی تلقی می‌کنید و این دیدگاه هیچ تناسبی با اصولگرایی و رابطه ای با تعالیم دینی ما ندارد. این دیدگاهی که خود را برتر، متدین‌تر و انقلابی و اصیل می‌دانید و دیگران را منحرف، این دیدگاه ربطی به تعالیم اسلام و خط امام ندارد، این یک بهره‌برداری فرصت‌طلبانه است، شما ارزش‌های انقلاب را مختص به خود و منحصر به خود می‌دانید و این اشتباه است.

 

وی در عین حال خاطرنشان کرد: علاقه‌مند نیستیم سیاست بر یک مدار بچرخد و همیشه اصلاح‌طلبان پیروز شوند. باید آن خودبینی و مقدس دیدن خود و منحرف دیدن دیگران را کنار بگذارید. ما دوست داشتیم و داریم که دو جناح سیاسی برای خدمت بیشتر به مردم با هم رقابت داشته باشند. ما یک خدمت ارائه می دهیم و دوستان اصولگرا خدمت بهتری ارائه دهند و ما را وادار به تحرک بیشتری کنند و در نهایت مردم و کشور نفع ببرند. ما دوست داریم چارچوبی که حضرت امام راحل تبیین کردند و به عنوان منشور برداری نام گرفت مورد پذیرش همگان قرار گیرد و بدانیم هیچ وقت یک جریان سیاسی بدون داشتن رقیبی نیرومند موفق نمی شود.

 

وی بار دیگر خطاب به اصولگرایان گفت: چرا برخی دوستان ما مسیر را تغییر و به سمت حق و باطل و به سمت استفاده ابزاری بردند، مگر ما فراموش کردیم در دوران دفاع مقدس مردم بدون گرایش سیاسی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و شهداء متعلق به یک گروه خاص نبودند و فداکاران جبهه و جنگ متعلق به همه بودند.

 

مرعشی تاکید کرد: کشور ما امروز نیازمند به سپاه و ارتش مقتدر است و کسی این را رد نمی‌کند، ما هم افسران رشید و فعالی همچون سردار سلیمانی را و هم دیپلمات‌های قادر همچون ظریف را نیاز داریم. چرا تلاش می‌کنید سپاه را منحصر به یک گروه و حتی آستان مقدس رضوی را وارد سیاست کنید؟ شما بیایید و برای خدمت بیشتر رقابت کنید، چرا شخصیت‌های اصیل اصولگرا را از خود دور می کنید؟ چرا انحراف فکری ایجاد می کنید؟ چرا قانون اساسی را زیر پا می‌گذارید؟ چرا بعضی از شما اصرار دارید که رای مردم در انتخاب ریاست جمهوری و مجلس تشریفاتی است؟

 

وی با بیان این‌که «ما باید به واقعیت‌ها و صحنه صحیح و درستی که وجود دارد برگردیم»، اظهار داشت: مسیر روشن است و ابهام ندارد، نظام جمهوری اسلامی نهادی است که مردم انتخاب می‌کنند و در روز معینی با رای خود شورای شهر، رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند و از طرف دیگر احکام اسلامی و ولایت فقیه داریم و خواهش من این است، دوستان اصولگرا این تقدس‌بازی را کنار بگذارند.

 

وی با تاکید بر این‌که «باید برای بهبود وضعیت مردم تلاش کنیم»، ادامه داد: آرای روحانی هماهنگ با میزان توسعه اقتصادی بود. برخی از افراد از احتیاجات و فقر مردم سوءاستفاده می‌کنند. امروز که خداوند به ما نعمت داده است و توانستیم شوراهای شهر را هم داشته باشیم، باید موج جدیدی از خدمت‌رسانی و صنعتی کردن را پایه‌ریزی کنیم.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با جبران عقب ماندگی ها می‌توانیم کارهای خود را به خوبی جلو ببریم و شاهد تلاش همه‌جانبه باشیم. رقیب عصبانی است و گاهی اوقات پرخاش می‌کند؛ این در حالی است که باید به یکدیگر احترام بگذاریم، یک روز هم نوبت آنان می‌شود آن هم با رای مردم و نه با رای یارانه‌ای بلکه با رای داوطلبانه.