خرس طلای برلیناله به مجارستان رفت/ آکی کوریسماکی بهترین کارگردان


اخبار فرهنگی,خبرهای   فرهنگی,جشنواره فیلم برلین

جشنواره فیلم برلین دیشب با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد و فیلم «بر جسم و روح» به کارگردانی ایلدیکو انیدی را به عنوان برنده جایزه اصلی شصت و هفتمین دوره معرفی کرد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در مراسمی که دیشب به عنوان اختتامیه برلیناله برگزار شد برندگان بخش مسابقه بین‌الملل و دیگر بخش‌های رقابتی معرفی شدند.

 

گروه داوری برلیناله که امسال به ریاست پل ورهوفن کارگردان هلندی برگزار شد خرس طلای بهترین فیلم را به فیلم مجاری «بر جسم و روح» ساخته ایلدیکو انیدی اهدا کرد. این فیلم کمدی رمانتیک ارتباط کارگران را در یک کشتارگاه در بوداپست در مرکز توجه قرار داده است.

 

«بر جسم و روح» ساعتی پیش از مراسم اختتامیه به عنوان برنده جایزه هیات داوران کلیسای جهانی و هیات داوران فیپرشی نیز معرفی شد.

 

«فلیسیته» به کارگردانی آلن گومیس فرانسوی نیز به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوران انتخاب شد.

 

جایزه آلفرد بائر نیز به «رد پا» ساخته آگنیشکا هولاند کارگردان لهستانی رسید.

 

در عین حال آکی کوریسماکی کارگردان سرشناس فنلاندی برای «سمت دیگر امید» جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را به خانه برد.

 

خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن به کیم مین-هی بازیگر کره‌ای برای فیلم «تنها در ساحل در شب» به کارگردانی هونگ سانگ‌سو رسید و خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد هم به گیورگ فریدریش بازیگر اتریشی برای «شب‌های روشن» به کارگردانی توماس آرسلان اهدا شد.

 

سباستین للیو کارگردان شیلیایی برای فیلم «یک زن شگفت‌انگیز» به طور مشترک با گونزالو مازا جایزه خرس نقره‌ای بهترین فیلمنامه را دریافت کردند.

 

جایزه بهترین دستاورد هنری به دانا بونسکو  برای تدوین«آنا عشق من» به کارگردانی کالین پیتر نتسر اهدا شد.

 

امسال مگی جیلنهال بازیگر آمریکایی، دیه‌گو لونا بازیگر مکزیکی، یولیا ینتش بازیگر آلمانی، وانگ کوانان کارگردان و نویسنده چینی، دورا بوشوشه تهیه‌کننده تونسی و اولافور الیاسون هنرمند ایسلندی، به ریاست پل ورهوفن داوری بخش مسابقه بین‌الملل را برعهده داشتند.