سوگواری ویژه بی بی سی فارسی برای مدافعان حرم!/ توهین های زشت به ایرانی ها +عکس و ویدئو - عکسهایی در مورد مدافعین حرم

برگزیده ها خبرنگار بی بی سی مدعی است که برای کشف "حقایق" به سراغ این گزارش رفته است اما در گزارش ناقص و یکسویه خود با تکیه بر واژه های "ایرانی" و "افغانی" به اختلاف افکنی در جبهه مدافعان حرم می پردازد گروه بین الملل-در هفته ای که گذشت بخش فارسی شبکه انگلیسی بی بی سی (BBCPERSIAN) گزارشی با عنوان "مدافعان اسد؛ لشکر جنگجویان خارجی ایران" را چند بار پخش کرد که تمرکز اصلی اش بر حمله و انتقام گیری از مدافعان حرم حضرت زینب و حضرت رقیه(سلام الله علیهما) بود.

بی بی سی فارسی در این گزارش تمام تلاشش را به کار بسته تا در صف مدافعان حرم رخنه کند و با تکیه بر واژه هایی چون "ایرانی" و "افغانی" و پیش فرض های غلط میان مدافعان شیعه حرم جدایی و تفرقه بیندازد: «مراسم کشته شدگان جنگ یا به گفته ایران، شهدای حرم، فرصت طلبی حکومت ایران است از وضعیت افغان ها.»

به گزارش برگزیده ها با هم مرور دقیق تری بر این گزارش خواهیم داشت.

به گزارش بولتن نیوز،بی بی سی فارسی برای آنکه جمهوری اسلامی ایران را مقصر و عامل جنگ سوریه معرفی کند بر چند مقدمه تکیه کرد:

1. شیعیان افغان با زور و فشار ایران به جنگ سوریه فرستاده می شوند.

2. تنها افغان ها هستند که در خط مقدم نبرد با تروریست ها در سوریه می جنگند و آن ها سپر دفاعی ایرانی ها شده اند.

3. افغان های مدافع حرم، اگر بتوانند برای نجات خود به اروپا فرار می کنند.

4. افغان ها به دلیل نیاز مالی و گرفتن کارت اقامت مقابل تروریست ها در سوریه می جنگند.

5. سپاه پاسداران به وعده های خود عمل نمی کند.

6. وضعیت افغان ها در ایران اسفناک است و جمهوری اسلامی، در بیش از سی دهه گذشته به آن ها ظلم کرده است.

7. ایران برای پناهجویان جهنم است و اروپا، بهشت پناهجویان است.

"فریبا صحرایی" از کارمندان بی بی سی فارسی، که تخصصش در زمینه تهیه گزارش از موضوع پناهجویان است این گزارش را برای بخش فارسی رسانه دولتی انگلیس آماده کرده بود.

وی مدعی است که برای کشف "حقایق" به سراغ این گزارش رفته است اما عنوان گزارشش به تنهایی گویای این مطلب است که وی گزارشی ناقص، یکسویه و مطابق میل شبکه اش تدارک دیده است نه گزارشی واقعی، حرفه ای و بی طرفانه.

گزارشگر بی بی سی با استفاده از عنوان "مدافعان اسد؛ لشکر جنگجویان خارجی ایران" تلاش می کند این موضوع را به مخاطبش القا کند که اولا شیعیانی که در سوریه می جنگند مدافع حرم نیستند و ثانیا ایران با لشکری از جنگجویان، در پدید آمدن و استمرار این جنگ نقش داشته است.

 

عکسهایی در مورد مدافعین حرم

عکسهایی در مورد مدافعین حرم

برگزیده ها: سوگواری ویژه بی بی سی فارسی برای مدافعان حرم!/ توهین های زشت به ایرانی ها + عکس و ویدئو

شروع گزارش با توهین های زشت به ایرانی ها

بخش فارسی بی بی سی در ابتدای گزارش خود، صحنه ای از به اسارت گرفته شدن چند شیعه افغانی به دست شورشیان تروریست را با زیرنویس کردن فحش هایی بر علیه ایرانی ها به نمایش گذاشت.

در این بخش دو نکته مخاطب فارسی زبان را به فکر وامی دارد:

اول اینکه، چرا بی بی سی بدون هیچ توضیحی، فحش های ضد ایرانی تروریست ها را زیرنویس و پخش می کند؟ یعنی این شبکه انگلیسی این توهین ها را قبول دارد؟

دوم آنکه، چرا کتک زدن چند اسیر را اقدامی ضد حقوق بشری نمی خواند و کوچک ترین اشاره ای به زشت بودن این اقدام تروریست ها نمی کند؟

بخش فارسی شبکه انگلستان که تلاش می کند خود را مدافع حقوق فارسی زبانان و حامی حقوق بشر نشان دهد، بار دیگر چهره اصلی خود را به نمایش گذاشت.

 

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

بی بی سی بدون هیچ توضیحی، توهین های ضدایرانی و کتک زدن اسرا به دست تروریست ها را پخش کرد

بی بی سی: ایران با فشار و تهدید شیعیان افغان را به جنگ با تروریست ها می فرستد

یکی از نکات اصلی که در طول گزارش قرار است به مخاطب القا شود این موضوع است: جمهوری اسلامی با فشار و اجبار افغان ها را به جنگ با تروریست ها می فرستد.

برای اثبات این مقدمه، بی بی سی به سراغ چند پناهجویی می رود که می گویند در سوریه جنگیده اند یا در ایران تهدید شده اند اما مخاطب از کجا بفهمد که این افراد، حقیقت را می گویند؟!

در بخشی از گزارش، چند مدافع حرم افغانستان ی که به دست تروریست ها اسیر شده اند و آثار شکنجه بر چهره شان مشهود است می گویند برای پول و کار به سوریه آمده اند. بی بی سی، از اقرار این اسرا به عنوان سند ادعایش استفاده می کند اما آیا می توان اقرار زیرشکنجه این افراد را پذیرفت؟!

 

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

چهره مدافعان افغانی حرم حضرت زینب(س) که زیرشکنجه می گویند برای پول به سوریه آمده اند

بی بی سی اقرار زیرشکنجه این افراد را به عنوان سند ادعاهایش پخش می کند 

گزارشگر بی بی سی برای القای سخنش به میان چند پناهجوی افغانی در کشورهای اروپایی رفت و از زبان آن ها گفت که "هزاران جنگجوی افغان که از پناهجویان فقیر و آسیب پذیر ساکن ایران هستند" به سوریه اعزام می شوند.

بی بی سی برای ادعایش دلیل و سندی ندارد و تنها به مصاحبه گزینشی و ناقص با چند نفر که می گویند افغانی هستند اکتفا می کند.

اگر بنا بر سخنان بی سند و بدون دلیل باشد و این سبک تهیه گزارش و القای مطلب صحیح باشد، می توان مدعی شد که پناهجویان مصاحبه شونده برای گفتن چنین حرف هایی از بی بی سی پول گرفته اند.

ضمن آنکه در همین گزارش محلی نشان داده شد که برادران شیعه افغان، بدون فشار و تهدید و برای دفاع از مقدسات خود، برای اعزام به سوریه اقدام به ثبت نام می کردند.

به همین دلیل گزارشگر بی بی سی تنها در بخشی از گزارش و تنها در یک جمله با لحن خاص خود گفت: «سپاه پاسداران با تکیه بر اعتقادات مذهبی افغان ها، آن ها را جذب می کند. دفاع از حرم حضرت زینب و شهادت، شاه بیت تبلیغات سپاه پاسداران است.»

فریبا صحرایی که به دنبال کشف حقیقت برای بی بی سی بود در نهایت معلوم نمی کند که آیا افغان ها با فشار جمهوری اسلامی به سوریه می روند یا با تکیه بر اعتقادات مذهبی و برای دفاع از حرم حضرت زینب؟

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

ایرانی و افغانی کنار سردار سلیمانی

بی بی سی: افغان ها سپر انسانی برای ایرانی ها!

"اسکات لوکاس" استاد دانشگاه بیرمنگام انگلستان با طرح این پرسش که "چرا نیروهای افغان یک دفعه وارد چنین نبرد بی رحمانه ای می شوند؟" در شبکه دولتی کشورش مدعی می شود: «جنگجویان آن ها سپر دفاع انسانی اند.»

بی بی سی هم می گوید "جنگجویان افغان به خط مقدم جبهه های نبرد گسیل می شوند."

فریبا صحرایی در اردوگاه پناهجویان در یکی از کشورهای اروپایی به سراغ فردی می رود که مدعی است در سوریه جنگیده است. وی نیز پروژه بی بی سی را برای عبارت "سپر انسانی" تکمیل می کند: «جان نیروهای افغان، کمترین ارزش را دارد؛ درست مثل سپر انسانی.»

 

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

سؤالی که در مقابل مطرح است آن است که آیا اصلا در جنگ سوریه ، غیر از خط مقدم جبهه، خط دیگری هم وجود دارد؟ شیوه و سبک نبرد در سوریه با نبردهای کلاسیک متفاوت است؛ جنگی است گسترده و نامنظم.

ضمن آنکه مگر ایرانی ها، لبنانی ها، عراق ی ها، یمنی ها و... در خط مقدم همین جبهه به شهادت نرسیده و نمی رسند؟ جنگ در سوریه ، ایرانی و سوری و افغانی و پاکستانی و... نمی شناسد. هدف از تشکیل گردان ها مدافع حرم هم همین بوده که از اماکن مقدس شیعیان در برابر تروریست های تکفیری دفاع شود.

بی بی سی فارسی با اهدافی که برایش تعریف شده، یک روز میان شیعه و سنی، روز دیگر میان کردها و عرب ها و اکنون میان ایرانی و افغانی فاصله و جدایی می اندازد تا بلکه با تجزیه منطقه به اهداف دولت مطبوع خود کمکی کرده باشد.

آیا هدف بی بی سی از تکرار چندباره "سپر انسانی" بودن برادران افغان ، چیزی جز اختلاف افکنی در جبهه نبرد با تروریست های تکفیری است؟

اما در واقع میان ایرانی و افغانی فاصله ای نیست. چنان که در جریان قتل فجیع "ستایش قریشی" دختربچه معصوم افغانی در تهران، همه جریان های سیاسی و رسانه ای و مقامات ایرانی با خانواده وی ابراز همدردی کردند و این حادثه را محکوم کردند.

بخش هایی از گزارش ویژه بی بی سی فارسی

بی بی سی: حکومت ایران در سه دهه گذشته به افغان ها ظلم کرده است!

در حالی که دولت انگلستان درهای کشورش را به روی پناهجویان بسته است و در بحران اخیر تنها تعداد بسیار ناچیزی از پناهجویان را به کشورش راه داده، بی بی سی فارسی، ایران را که در سه دهه گذشته آغوشش را بر بیش از دومیلیون مهاجر افغان باز کرده، متهم به بدرفتاری و تحقیر آن ها می کند.

شبکه دولتی انگلیس در گزارشش آورده است: «اکثر پناهجویان افغانی در ایران از حقوق اولیه و حق اقامت قانونی در ایران محرومند. موضوعی که آن ها را آسیب پذیر کرده و ایران را به اعزامشان به جنگ ترغیب کرده است.»

دلیل این شبکه برای اثبات ادعایش باز هم همان مصاحبه های تکراری با چند نفر است که خودشان معترفند به صورت قاچاقی وارد ایران شده اند و کارت اقامت نداشتند.

آیا دولت انگلستان یا سایر دولت های اروپایی، به پناهجویان اجازه می دهند که بدون مجوز اقامت حتی یک شب آزادانه در خیابان های لندن و پاریس و... قدم بزنند؟

پناهجویانی که امروز در مرزهای کشورهای اروپایی سرگردانند مسیر سخت و طوفانی را پشت سر گذاشته اند. آن ها اکنون برای گرفتن مجوز اقامت در کشورهای اروپایی، باید ماه ها و سال ها بدترین شرایط را در اردوگاه های نظامی تجربه کنند. پناهجویان در کشورهای اروپایی در ماه های گذشته چند بار مورد حمله و تعرض و بی احترامی قرار گرفتند و تعداد زیادی از آن ها نیز به کشورهایشان بازگردانده شدند.

مصاحبه شوندگان برای تشریح ظلم و بی عدالتی در جمهوری اسلامی به بی بی سی گفتند که در ایران نمی توانستند به نام خود سیم کارت بخرند یا گواهینامه رانندگی نداشتند که سوار موتور شوند.

بی بی سی تلاش دارد که به مخاطب خود بقبولاند جمهوری اسلامی از مهاجران افغان سوءاستفاده کرده، آن ها را برای گرفتن کارت اقامت و شهروندی ایران و پول و ماشین و خانه به جنگ با تروریست ها فرستاده است.

به بخشی از گفته های چند پناهجوی سرگردان افغان در اروپا توجه کنید:

«در کلانتری به من گفتند بیا برو سوریه ، خانواده ات را تأمین می کنیم. یک ماه بروی سوریه هر چقدر بخواهی می دهیم. من قبول نکردم آمدم اروپا.»

«به من گفتند اگر بروی سوریه بچه هایت تا دانشگاه رایگان درس می خوانند.»

«به من گفتند سوریه بروی راحت زندگی خواهی کرد و شهروند ایران می شوی، خانه می گیری، ماشین می گیری، آزاد می شوی.»!

این گفته ها برای بی بی سی به سند یقینی تبدیل شد تا نتیجه مورد نظرش را بگیرد: «نداشتن کارت اقامت و بی پولی، هزاران افغان را به قبول پیشنهاد سپاه برای جنگ در سوریه ترغیب می کند.»

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

,کشف،حقایق،مدافعان حرم,[categoriy]

پناهجویان در مرزهای اروپا

بی بی سی: اروپا یعنی زندگی امن؛ یعنی وطن!

از همه این ها بخش فارسی بی بی سی نتیجه می گیرد که بهترین جا برای زندگی کردن، اروپا است: «در هلند، پناهجوی نوجوان؛ یعنی علی به رؤیایش نزدیک تر می شود. رؤیای زندگی در کشوری امن، رؤیای داشتن وطن. جایی که او مجبور نباشد جانش را در جنگی خارجی به خطر بیندازد؛ آن هم برای یک کارت اقامت.»

گزارش سه ماه پیش بی بی سی/ حتما این ویدئو را هم ببینید

چند ماه قبل گزارشی از بی بی سی پخش شده بود که در آن با اشاره به شرایط سخت پناهجویان در آلمان، از تمایل آن ها برای بازگشت به کشورشان خبر داده شده بود: «اگر تصور واقعی از شرایط پناهندگی در آلمان و آنچه در انتظارشان است داشتند شاید تصمیم دیگری می گرفتند.»

یک پناهجوی ایرانی در آلمان: آمدیم اینجا الان باید برای یک لقمه غذا که کفاف یک ساعتمان را هم نمی دهد باید صف طولانی بایستیم.

در گزارش سه ماه قبل بی بی سی آمده است که پناهجویان افغان هم در آلمان تجمعی برگزار کردند و در اعتراضشان گفتند که وضعشان از پناهجویان بقیه کشورها بدتر است و مأموران کمپ های پناهندگی در آلمان هم با آن ها بدرفتاری می کنند. مقامات آلمانی می گوید افغانستان امن است و از این کشور پناهجو نمی پذیریم و آن ها باید به کشورشان بازگردند.

این مدل رفتار با پناهجویان را بگذارید در کنار استقبال ایران از پناهجویان قانونی در دوران جنگ و بحران در کشورهایشان. البته این به معنای نادیده گرفتن سختی ها و مشکلات پناهجویان در ایران نیست؛ اما به هر حال اغلب مردم و مقامات ایرانی، برخلاف گفته های بی بی سی، مشکلی با پناهجویان قانونی دیگر کشورها ندارند.

[file][http://cdn8.akairan.com/files/images/20164/20164251042548877a.flv][akharefile] logo.png

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ خبرگزاری بولتن کشف،حقایق،مدافعان حرم
  • اشتراک
  • گزارش تخلف
  • 0 محبوب

پربازدیدترین مقالات

پرسپولیس به دنبال حلقه مفقوده/عکس

پرسپولیس به دنبال حلقه مفقوده/عکس

والورده برابر بارسلونا بسیار اذیت شدیم

والورده برابر بارسلونا بسیار اذیت شدیم

تست از پیرمردها برای دیدار خیریه!

تست از پیرمردها برای دیدار خیریه!

۵ اولویت دولت در برنامه ششم توسعه

۵ اولویت دولت در برنامه ششم توسعه

نزدیک ترین رقیب Prisma در هر سه پلت فرم موبایل

نزدیک ترین رقیب Prisma در هر سه پلت فرم موبایل

در پتنت جدید گوگل گلس، قابلیت استفاده از باتری قلمی در نظر گرفته شده است

در پتنت جدید گوگل گلس، قابلیت استفاده از باتری قلمی در نظر گرفته شده است

قتل سیاهپوست توسط پلیس توجیه دارد

قتل سیاهپوست توسط پلیس توجیه دارد

استیکرهای مختص نهادهای تبلیغاتی در تویتر

استیکرهای مختص نهادهای تبلیغاتی در تویتر

  • فال حافظ فال انبیاء فال روزانه فال تاروت فال چوب طالع هندی استخاره با قرآن تعبیر خواب فال عطسه فال قهوه فال ازدواج مطالب خنده دار اس ام اس ها پ ن پ
  • قیمت موبایل قیمت تبلت تیتر روزنامه ها روزنامه های ورزشی روزنامه های اقتصادی اخبار داغ قیمت خودرو لیگ فوتبال قیمت سکه و طلا شاخص بورس وضعیت آب و هوا
  • سنجش سن عقلی تست تشخیص رنگ تست تطابق نام تست زبان انگلیسی تست سن عقلی تست goleman تست IQ 2014 تست IQ 2015 بهترین شغل واسه من به کجای دنیا باید سفر کنم چه حیوونی هستی رادار شخصیت شغلی چپ مغز یا راست مغز
  • فال
  • بازار
  • تست هوش آنلاین

جدیدترین مقالات

بارش ها در آذربایجان شرقی از فردا شدت می یابد

بارش ها در آذربایجان شرقی از فردا شدت می یابد

کرملین طرح ترامپ برای سوریه را رد کرد

کرملین طرح ترامپ برای سوریه را رد کرد

اعلام آمادگی روسیه برای گفت وگو با بریتانیا

اعلام آمادگی روسیه برای گفت وگو با بریتانیا

پیوستن چند گروه تروریستی به احرار الشام

پیوستن چند گروه تروریستی به احرار الشام

ویدیو/ استفاده داعش از پهپاد در موصل

ویدیو/ استفاده داعش از پهپاد در موصل

حمله داعش به یکی از مناطق نینوا ناکام ماند

حمله داعش به یکی از مناطق نینوا ناکام ماند

اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درونگراست

اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درونگراست

میزان آرای مرکل و شولتز برابر است

میزان آرای مرکل و شولتز برابر است

register.png

ایستگاه مشاوره سلامت کوچک کردن شکم ، آب کردن چربی های شکم

کوچک کردن شکم ، آب کردن چربی های شکم کاهش وزن 300 کیلویی سنگین ترین زن دنیا + تصاویر

کاهش وزن 300 کیلویی سنگین ترین زن دنیا + تصاویر رهایی از رژیم های سفت‌ و‌ سخت با فیبـر

رهایی از رژیم های سفت‌ و‌ سخت با فیبـر با رژیم پیشنهادی ساندرا بولاک لاغر شوید

با رژیم پیشنهادی ساندرا بولاک لاغر شوید