پایان گروگانگیری دانش آموزان در فیلیپین توسط تروریست ها


اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,پایان گروگانگیری دانش آموزان

یک سخنگوی نظامی فیلیپین اعلام کرد گروگانگیری دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی در جنوب این کشور توسط تروریست های مرتبط با داعش بدون گزارشی در مورد تلفات پایان یافت. 

به گزارش ایرنا، اعضای مظنون 'جنگجویان آزادیخواه اسلامی بنگسامورو' (بیف) که ارتش فیلیپین آنها را مرتبط با داعش می داند صبح چهارشنبه به وقت محلی پس از درگیری با نظامیان در شهر 'پیگساوایان' در استان کوتاباتوی شمالی 5 دانش آموز مدرسه ابتدایی 'مالاگاکیت' را گروگان گرفتند.

 

براساس گزارش شبکه 'ای.بی.اس – سی.بی.ان' فیلیپین، 'رستیتوتو پادیلا' یک سخنگوی ارتش اعلام کرد: گروگانگیری در مدرسه ابتدایی در جنوب فیلیپین پایان یافته است و شبه نظامیان اسلام گرا که دانش آموزان را گروگان گرفته بودند، خارج شدند.

 

وی گفت: این مساله در حال حاضر حل و فصل شده است و آنها از این مکان خارج شده اند. امنیت این مدرسه دوباره برقرار است.

 

با این حال، پادیلا گفت که هیچ کودکی به گروگان گرفته نشده است.

 

درگیری ها بین 300 فرد 'به طور کامل مسلح' گروه 'جنگجویان آزادیخواه اسلامی بنگسامورو' (بیف) و نظامیان صبح چهارشنبه آغاز شد.

 

ارتش گمان می کند این حمله گروه 'بیف' برای تقویت تروریست ها در نبرد در شهر 'مراوی' صورت گرفته است.

 

بخش از شهر مراوی مرکز استان کوتاباتوی شمالی از دوم خرداد در اشغال تروریست های مائوته مرتبط با داعش است و تاکنون بیش از 350 تن در نبردهای این شهر کشته شده اند.

 

ارتش با بمباران شهر و تروریست ها تلاش دارد مراوی را از دست تروریست های مرتبط با داعش که برای تبدیل شهر به مرکز به اصطلاح خلافت اسلامی خود برنامه ریزی کرده اند، خارج کند.

 

گروه 'جنگجویان آزادیخواه اسلامی بنگسامورو' (بیف) یک گروه منشعب از جبهه اسلامی استقلال طلب مورو (میلف) است که در حال مذاکره با دولت برای صلح می باشد.