محمدرضا عارف: استخوان‌بندی ستاد انتخاباتی روحانی باید بر عهده اصلاح‌طلبان باشد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: استخوانبندی ستاد انتخاباتی روحانی باید بر عهده اصلاح‌طلبان باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف عصر امروز در نشست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و هیات رییسه شوراهای استان‌ها گفت:

 

از زحمات کمیته‌های مختلف صمیمانه تشکر می‌کنم. جمع‌بندی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان که باید یک ساز وکار واحد در کشور داشته باشیم. به همین دلیل شما عزیزان همراهی کردید و در ساختارهای استانی تغییراتی که لازم بود را انجام دادید.

 

او با بیان اینکه برخی از اختلافات و نقطه نظراتی که شاید با مصوبات یا سیاست‌های شورای عالی سیاست‌گذاری ناسازگار بود، جمع شد، اظهار کرد: نقطه نظرات خوبی در جلسات نمایندگان استان مطرح کردند که سعی خواهد شد به آنها توجه و اگر اصلاحات و تغییراتی  در روش‌ها لازم بود با نظر خود شما انجام شود.

 

رییس بنیاد امید ایرانیان یادآور شد: رویکردی که از سال ۹۲ شروع کردیم  برای ما جدی و مهم است. در آن سال ما روندی را آغاز کردیم و گام اول از سوی جریان اصلاحات درست برداشته شد. ما از حق خود برای منافع ملی گذشتیم.

 

او با بیان اینکه در گام دوم این مسیر بهتر شد و حتما بایدگام سوم با استواری بالاتر و با نتیجه بهتر جلو برویم، ادامه داد: تصمیم راهبردی که دیشب در اعلام حمایت از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گرفتیم، یکی از گام های اساسی در ارتباط با گام سوم بود و انشاالله مورد عنایت و توجه همه جریانات درون خانواده اصلاحات  قرار بگیرد.

 

عارف با ابراز امیدواری از اینکه انسجام خوبی با تشکیل ستاد آقای روحانی شکل بگیرد، گفت: این که یک ستاد و یا دو ستاد هماهنگ در استان باشد  بنا به مقتضیات آن استان است. هم ما باید انعطاف داشته باشیم و هم به طور طبیعی انتظار ما از ستاد آقای روحانی این است که با انعطاف بدنه اصلی ستاد از دوستان اصلاحات باشد و کار را دنبال کنیم.

 

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: استخوان‌بندی ستاد انتخاباتی روحانی باید بر عهده اصلاح طلبان باشد.

 

معاون اول دولت اصلاحات گفت: البته قطعا ستاد آقای روحانی باید تلاش کند که حامیان از گروه‌های دیگر را جذب کند. ما نسبت به دوره قبل به رای بیشتری نیاز داریم.

 

او خطاب به روسای شوراهای استان‌ها گفت: از دوستان می‌خواهم مصوبات را به دقت خوانده و آن را مبنای اجرا قرار دهند. در تصمیمات باید به اقتضائات محلی توجه شود چراکه قطعا یک شهر یا روستا مقتضیاتی دارد که باید لحاظ شود.

 

عارف با بیان اینکه اصلاحاتی که در استان‌ها صورت می‌گیرد باید با هماهنگی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باشد، ادامه داد: بنای کار ما این است که در امر استان‌ها دخالت نکنیم مگر اینکه در موارد خاص ورود کنیم.

 

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در ایام نوروز کار را نباید تعطیل کنیم. هرچند که نمی‌توانیم تا موعد مقرر قانونی، تبلیغات داشته باشیم اما باید مردم را به حضور تشویق کنیم.

 

او با تاکید براینکه شوراهای شهر و روستا سیاسی نیستند اما توجه کنید که ما نمایندگی گفتمان اصلاحات را داریم، گفت: همه کسانیکه در لیست انتخاباتی شوراها قرار می‌گیرند باید میثاق‌نامه را امضا کنند. میثاق نامه راجدی بگیرید تا مشکلی که در انتخابات مجلس با آن مواجه بودیم تکرار نشود. این دفعه باید تک تک کسانی که می‌خواهند در لیست باشند حتی در شهرها و روستاها باید میثاق نامه را امضا کنند تا بتوانیم چهار سال شوراها را داشته باشیم و بتوانیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم.