بازجویی از وزیر اسرائیلی به دلیل پرداخت پول وزارتخانه به انجمن های همسرش


درعی متهم به انتقال بخشی از بودجه وزارت دفاع به انجمن‌هایی است که همسرش مسئولیت آنها را بر عهده دارد. 

یک وزیر اسرائیل و همسرش به دلیل اتهام دست داشتن در یک فساد مالی برای 10 ساعت متوالی مورد بازجویی قرار گرفت.

 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه سکای نیوز عربی، "آریه درعی" وزیر کشور یا امور داخلی اسرائیل و همسرش دوشنبه 8 خردادماه به اتهام ارتکاب فساد مالی در وزارت متبوع تحت بازجویی سختی قرار گرفتند.

 

درعی متهم به انتقال بخشی از بودجه وزارت کشور به انجمن‌های غیردولتی و غیرانتفاعی است که همسرش مسئولیت آنها را بر عهده دارد.

 

اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,وزیر اسرائیلی

"ستاد مرکزی مبارزه با فساد مالی و جرایم سازمان یافته" آریه درعی و همسرش را برای ساعت‌های طولانی مورد بازجویی و تحقیقات قرار دادند. گفته می‌شود آقای وزیر و همسرش حداقل برای 10 ساعت تحت بازجویی بوده‌اند.

 

پیش از این پلیس اسرائیل 14 نفر از کسانی که متهم به دست داشتن در فساد مالی وزیر اسرائیل بوده‌اند را دستگیر و مورد بازجویی قرار داده بود تا پس از اطمینان از دست ارتکاب مالی توسط وزیر با داشتن سند و مدرک لازم وی مورد بازجویی قرار بگیرد.

 

آریه درعی در سال 2000 میلادی به اتهام دریافت رشوه و کلاهبرداری در دوره مسئولیتش در وزارت [کشور] در دهه 1990 میلادی به 3 سال حبس محکوم شده بود.

 

وی 22 ماه در زندان بود اما پس از آزادی به سیاست بازگشت و در سال 2013 رهبری حزب دینی "شاس" که دارای گرایش راست افراطی است را بر عهده گرفت.

 

آریه درعی به انجام کارهای فریبکارانه مشهور است. مدتی پیش مجریان یک برنامه تلویزیونی از استفاده وی از پیاز برای جاری شدن اشک در پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی برای گرامیداشت مؤسس حزب شاس خبر داده بودند.

 

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همسرش نیز به اتهام ارتکاب فساد مالی چندین بار از سوی پلیس مورد بازجویی‌های طولانی قرار گرفته بودند.