رحیمی : قالیباف در پاسخ به سوال نمایندگان درباره واگذاری املاک تعلل می‌کند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رحیمی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قالیباف در پاسخگویی به سوالات نمایندگان تعلل می‌کند،گفت: قرار شد شهردار تهران دو تا سه گزارش به‌صورت مکتوب در اختیار متقاضیان تفحص قرار دهد که همچنان منتظر این گزارش‌ها هستیم.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت روند بررسی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون عمران، اعلام کرد: چندی پیش متقاضیان تفحص از شهرداری در نامه‌ای تعدادی از سوالات خود را مطرح کرده بودند.

 

او خاطرنشان کرد: در آخرین اقدامی که متقاضیان این طرح انجام دادند، نامه‌ای به منظور تسریع روند بررسی این طرح در کمیسیون عمران تهیه کرده و از رییس این کمیسیون خواستیم که عملاً این روند با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

 

پاسخ قالیباف به‌هیچ عنوان نمایندگان را قانع نکرد

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گزارش و پاسخ‌های اولیه آقای قالیباف به هیچ عنوان مورد توجه نمایندگان قرار نگرفت و قانع کننده نبود و بنابراین قرار شد شهردار تهران دو تا سه گزارش به‌صورت مکتوب در اختیار متقاضیان تفحص قرار دهد که همچنان منتظر این گزارش‌ها هستیم.

 

انتظار برای تهیه گزارش سه‌گانه شهرداری تهران درباره محورهای تفحص

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قالیباف در پاسخگویی به سوالات نمایندگان تعلل می‌کند، گفت: قرار بود این گزارش‌ها در هر سه محور تفحص اعم از تخفیف‌های مربوط به بحث واگذاری املاک، تغییر کاربری‌ها و همچنین پروژه‌های مشارکتی در اختیار تفحص‌کنندگان قرار گیرد.

 

او گفت: همچنین علاوه بر این موارد، لیستی از سوالات ازسوی تفحص‌کنندگان تهیه شده و از شهردار تهران خواستیم که به این سوالات جواب مشخص بدهد و قاعدتاً با پاسخگویی شهرداری به این سوالات، کمیسیون عمران می‌تواند گزارش خود را به صحن علنی مجلس ارائه کند.

 

نحوه مدیریت تفحص در کمیسیون عمران علت توقف روند تفحص شهرداری است

 

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره علت روند کند بررسی تفحص شهرداری تهران درحالی که حدود ۸ تفحص دیگر در مجلس دهم به سرانجام رسیده‌اند، گفت: از حدود مردادماه امسال طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران کلید خورده و علت این تعلل بیش از هرچیز متوجه نحوه مدیریت کمیسیون عمران است.

 

او ادامه داد: از متقاضیان مکرر درخواست کردیم که این روند تسریع شود اما باتوجه به این‌که کمیسیون عمران اعلام کرده تا هر زمانی که متقاضیان خواستار ادامه گفت‌وگوها باشند، این روند ادامه می‌یابد و این درحالی است که پاسخ‌های قالیباف برای متقاضیان تفحص اقناع‌کننده نبوده است و به همین دلیل درخواست گزارش مکتوب از شهرداری تهران مطرح شد.

 

احتمال ارسال گزارش کمیسیون عمران به صحن تا یک ماه آینده

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که ظرف یک ماه آینده، گزارش کمیسیون عمران به صحن علنی بیاید.

 

ادعای قالیباف درباره برخورد جناحی با تخلفات شهرداری تهران بی‌اساس است

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای قالیباف درباره سیاسی‌ کردن این طرح تفحص ازسوی متقاضیان، اعلام کرد: این ادعای شهردار تهران مبنی بر سیاسی کردن و برخورد جناحی با موضوع از سوی متقاضیان تفحص شهرداری بی‌اساس است و ملاک ما برای این تخلفات، اسناد و مدارک است.

 

هیچ سندی درمورد واگذاری املاک در اختیار نمایندگان قرار نگرفت

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: با این حال تا این لحظه هیچ سند و مدرکی در خصوص بحث واگذاری املاک به نمایندگان مجلس ارائه نشده و این پرونده در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته و دستگاه قضایی نیز افرادی را احضار کرده و مورد سوال قرار داده است.

 

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت با ارائه توضیحات مکتوب شهرداری تهران، کمیسیون عمران قادر به ورود به بحث برای جمع‌بندی، رای‌گیری و تهیه و ارائه گزارش نهایی به صحن علنی مجلس خواهد بود.