حمل و نقل هوایی در دبی با پهپاد/عکس


اخبار,اخبار علمی وآموزشی,حمل و نقل هوایی در دبی با پهپاد

پهپادهای مسافربر قرار است از ماه ژوئیه(تیر) در شهر دبی فعالیت خود را بطور منظم آغاز کنند.

به گزارش ایسنا ، رئیس سازمان حمل‌ونقل و جاده‌های دبی در "نشست دولت جهانی" اظهار کرد: کوادکوپتر تک سرنشین EHang 184 از اوایل تابستان آغاز به کار خواهد کرد.

 

این پهپاد که گنجایش یک نفر را دارد، پیش از این در پرواز آزمایشی خود، دور آسمان‌خراش برج‌العرب چرخیده و تا ارتفاع 210 متر بالا رفته است.

 

هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا پهپاد مذکور حامل انسان بوده یا خیر در دست نیست اما به نظر می‌رسد که مشخصات این خودروی پرنده شخصی از زمان رونمایی در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در لاس‌وگاس(CES) 2016 کمی ارتقا پیدا کرده است.

 

اخبار,اخبار علمی وآموزشی,حمل و نقل هوایی در دبی با پهپاد

 

زمان پرواز این پهپاد اکنون به نیم ساعت با برد 50 کیلومتر افزایش یافته است اما ظرفیت مسافربری آن هنوز محدود به یک انسان 117 کیلوگرمی با یک چمدان کوچک است.

 

از آنجایی که این پهپاد خودکار است، مسافر تنها باید گزینه مقصد را انتخاب کرده و پیش از برخاست در جای خود محکم قرار بگیرد. سپس کوادکوپتر تک‌سرنشین EHang 184 توسط یک شبکه بی‌سیم نسل چهارم (4G) با یک اتاق کنترل در زمین ارتباط برقرار می‌کند.

 

علاوه بر دبی، مقامات ایالت نوادا در آمریکا نیز به دنبال کسب تائیدیه سازمان هوانوردی فدرال برای به پرواز درآوردن این پهپاد هستند.