بازیگر فیلم جدید فرهادی از «سن سباستین» جایزه می‌گیرد


اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,ریکاردو دارین

«ریکاردو دارین» بازیگر سرشناس سینما، جایزه دستاورد سینمایی جشنواره «سن سباستین» اسپانیا را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره «سن‌سباستین»، «ریکاردو دارین» بازیگر آرژانتینی که در کنار «پنه‌لپه کروز» و «خاویر باردم» بازیگران فیلم جدید (هنوز بدون عنوان) اصغر فرهادی است، از سوی جشنواره «سن‌باستین» مهم‌ترین جشنواره فیلم در اسپانیا با دریافت جایزه یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر می‌شود.

 

همچنین قرار است فیلم «قله» جدیدترین فیلم با بازی «ریکاردو دارین» به کارگردانی «سانتیاگو میتره» که در کن رونمایی شد در جشنواره فیلم «سن سباستین» نیز به نمایش گذاشته شود.

 

«دارین» متولد ۱۹۵۷ که یکی از برجسته‌ترین ستاره‌های سینمای آرژانتین محسوب می‌شود و سابقه همکاری با کارگردانانی چون «خوان خوزه کامپانلا»، «فابین بلینسکی»،‌ «فرناندو تروبا»، «پابلو تراپرو» و ... را در کارنامه سینمایی دارد، روز ۲۶ سپتامبر و در جریان برگزاری شصت‌وپنجمین جشنواره فیلم «سن سباستین»، جایزه دستاورد سینمایی این رویداد را دریافت می‌کند.

 

این بازیگر ۶۰ ساله بازی در فیلم‌های سینمایی چون « ۹ملکه» «پسر تازه عروس» «ماه در اوالاندا»، «هاله»، «پیغام»، «ایکس‌ایکس‌وای» و «راز در چشمانشان» را نیز در کارنامه‌ دارد.

 

«دارین» در فیلم جدید فرهادی نقش همسر «پنه‌لوپه کروز» را بازی می‌کند. این فیلم درامی خانوادگی و تریلری روانشناسانه است که در آن ماجرای دزدیدن یک دختر نوجوان به آشکار شدن رازهای خانواده ختم می‌شود.  

 

فرهادی هم‌اکنون در تدارک ساخت این پروژه جدید و اسپانیولی‌زبان است که قرار اسن فیلمبرداری آن از ماه اوت در  مادرید آغاز شود. وی فیلمنامه این اثر را به زبان فارسی نوشته که پس از آن به زبان اسپانیولی ترجمه شده است.

 

در این فیلم چهره‌های مطرح دیگری نیزچون «آلبرتو ایگلسیاس» (آهنگساز)، «خوزه لوییس آلکائینه» (مدیر فیلمبرداری)، «کلارا نوتاری» (طراح صحنه) و «سونیا گرانده» (طراح لباس) با فرهادی همکاری دارند.

 

شصت‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» از تاریخ 22 تا 30 سپتامبر 2017 (31 شهریور تا 8 مهر) در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.