استقبال ایران از آمادگی چین برای کمک به روند گفت‌وگوهای آستانه


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ایران و چین

شیه شیائو یان، فرستاده ویژه چین در امور سوریه روز یک‌شنبه با محمد ایرانی، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار نماینده چین ضمن حمایت چین از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بر مواضع قاطع کشورش در مبارزه علیه افراط‌گرایی در جهان تاکید کرده و هرگونه مداخله خارجی در امور دیگر کشورها را محکوم کرد.

 

وی با اشاره به سابقه روابط خوب و طولانی چین با جمهوری اسلامی ایران و سوریه، آمادگی کشورش را برای همکاری موثر در مبارزه با تروریسم اعلام کرد و افزود: از نظر چین تنها راه‌حل بحران در سوریه، راه‌حل سیاسی و گفت‌وگوهای سوری ـ سوری است و چین از این امر حمایت می‌کند.

 

طرف چینی هم‌چنین از ابتکارات سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و کمک به کاهش خشونت‌ها استقبال کرد و گفت: چین آماده ارائه کمک‌های لازم برای تقویت آتش بس در سوریه است.

 

محمد ایرانی نیز در این دیدار با تاکید بر اشتراک مواضع ایران و چین در قبال تحولات جاری در سوریه، بر ضرورت تداوم مشورت‌های دو کشور برای کمک به خاتمه بحران جاری و همچنین کمک به مردم این کشور در روند بازسازی سوریه تاکید کرد.

 

وی همچنین از آمادگی دولت چین برای کمک به روند گفت‌وگوهای آستانه استقبال کرده و بر ضرورت تلاش همه کشورهای جهان برای پایان دادن به مصائب مردم سوریه تاکید کرد.

 

این دومین سفر نماینده ویژه چین در امور سوریه به ایران و در پاسخ به سفر آقای ایرانی در اسفند ۹۵ به پکن است.