روحانی: دوباره برای آزادی و آرامش آمدم/ مردم دوباره برای ایران بیایند


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 حضور دوباره مردی از تبار اعتدال؛

روحانی: دوباره برای آزادی و آرامش آمدم/ مردم دوباره برای ایران بیایند

روحانی گفت: دوباره برای ایران آمدم، آمدم برای آزادی و آرامش، از همه می‌خواهم دوباره بیایند برای ایران همه باید دوباره بیایم برای اسلام اعتدالی و رحمانی.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در نشست خبری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:  خداوند بزرگ را سپاسگذارم که دوباره به این بنده حقیر توفیق داد که خودم را در معرض اعتماد ملت ایران قرار بدهم و اعلام آمادگی کنم که بار مسئولیت اجرایی کشور را در صورت قبول ملت ایران برعهده بگیرم.

 

او افزود: در سال ۹۲ آنچه به ملت ایران اعلام کردم در انتخابات آن سال نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان بود. امروز خوشحالم در هر سه زمینه با حمایت و کمک مردم قدم‌های قابل توجهی برداشته شده است.

 

روحانی تاکید کرد: در زمینه نجات اقتصاد ما از رکود تورمی فاصله گرفتیم و از رشد منهای هفت به رشد بالای هفت رسیدیم و از تورم ۴۰ درصد به تورم ۷ درصد در اسفند سال گذشته رسیدیم و اشتغال کمتر از ۱۰ هزار نفر دولت قبل را به اشتغال خالص بالای ۶۳۰ هزار نفر در سال گذشته رساندیم. هر سه قدم یک رکورد برای اقتصاد کشور در ۲۵ سال گذشته است.

 

او گفت: در زمینه اقتصادی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که در هفته آینده شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه‌گذاری در طول تاریخ اقتصادی هستیم. هفته آینده در عسلویه ۲۰ میلیارد طرح را افتتاح می‌کنیم که در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداشته است در زمینه تعامل سازنده توانستیم در پیچیده‌ترین پرونده تاریخی با قدرت‌های جهان به تعامل برسیم و همین جا به ملت ایران اعلام می‌کنم از امروز حفظ برجام یکی از مهمترین مسائل سیاسی داخلی و اقتصادی ملت ایران است و همان‌هایی که برای کشتن این فرزند یعنی برجام تصمیم گرفته بودند، نمی‌توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند. همان‌هایی که همه تلاش‌شان برای این توافق بود باید تمام این گام را بردارند.

 

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال ۹۲ وعده داده بودم که چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد پیشرفته‌ترین سانتریفیوژ کشور یعنی آی ار ۸ کارش را شروع کرد و همانطور که گفتم چرخ اقتصاد بچرخد چرخ اقتصاد هم بهتر از سال قبل می‌چرخد.

 

او تاکید کرد: اگر اینجانب مسئولیت ریاست‌جمهوری را داشته باشم همین مسیر شفافیت در کشور ادامه خواهد یافت. در دولت دوازدهم هدف ما ایران پیشرفته پیشرو است. ایران پیشرفته همان هدفی است که در چشم انداز بیست ساله بزای ما مشخص شده است چشم اندازی که به دست آیت الله هاشمی و تایید رهبر به مسئولان ابلاغ شد.

 

رییس‌جمهور گفت: در مسیر این چشم انداز قبلا حرکت چشم‌گیری نبود اما امروز در مسیر این چشم انداز که یکی از بخش‌ها تعامل سازنده با جهان است و یکی از بخش‌های آن رشد هشت درصد است برای اولین بار در تاریخ ایران تحقق یافته و همین مسیر ادامه خواهد یافت. آنچه برای ما مهم است امنیت ایران است. امنیت ایران یکی از اهداف دولت یازدهم بود و شما می‌بینید سایه شوم جنگ کنار رفته و با مردم محور بودن شاهد امنیت کم نظیر در منطقه خاورمیانه هستیم.

 

او تاکید کرد: این مسیر ادامه خواهد یافت حقوق ملت ایران تامین شده و این مسیر برای احقاق حقوق مردم ادامه می‌یابد عزت مردم یکی از اهدافی بوده که تداوم می‌باید ما امروز در بازار نفت یک بار دیگر حضور یافتیم این به معنای عزت ملی است ما یک بار دیگر در گندم خودکفا شدیم. با ار دیگر بر روی کشتی‌های ما پرچم ایران در حال اهتزاز است در حالی که قبلا پرچم کشورهای همسایه را اجاره می‌کردیم پول ایران دارای ثباتی بیش از پوند و یورو است. این یعنی عزت ایران ما در پیشرفت علمی کمی در سال گذشته در جهان اول شدیم. ما وارد‌کننده گازوییل بودیم و امروز صادرکننده‌ایم.

 

 

 

ادامه دارد...