انتقاد از ترامپ به دلیل خلأ پست‌های کلیدی و تاثیر آن بر فاجعه ناو فیتز جرالد


اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل , ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تاخیر در انتخاب فرمانده نیروی دریایی و سفیر این کشور در ژاپن و ایجاد خلأ ‌ارتباطی میان دو کشور به ویژه در زمینه جستجو برای یافتن هفت تن از نیروهای دریایی گم شده در سواحل شرقی ژاپن، مورد انتقاد قرار گرفته است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی میل، در پی تصادف ناو فیتز جرالد آمریکا با یک کشتی باربری دست‌کم سه تن از نیروهای آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. گفته شده هفت ملوان آمریکایی نیز مفقود شده‌اند.

 

این در حالی است که واشنگتن از 9 ژانویه و خروج کارالین کندی، سفیر پیشین آمریکا در ژاپن از توکیو، تاکنون سفیری برای رفتن به این کشور انتخاب نکرده است.

 

ویلیام هگرتی، به عنوان جانشین سفیر آمریکا باوجود اینکه که در جلسه تایید سنا حضور پیدا کرده اما هنوز سمت خود را دریافت نکرده است.

 

در این میان گراندوم فریدمن، یکی از مقامات دولت سابق آمریکا و از بنیان‌گذاران یکی از مهمترین شرکت‌های ارتباطات استراتژیک در واشنگتن با اشاره به عدم حضور سفیر و فرمانده نیروی دریایی تاکید می‌کند عدم حضور این مقامات به عنوان کسانی که انتظار می‌رود ارتباطات میان نیروی دریایی آمریکا، ژاپن در جریان جستجوی نیروهای دریایی مفقود شده را رهبری کنند، خلأ بسیار بزرگی است.

 

در این میان ریچارد اسپنسر به عنوان نامزد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت فرماندهی نیروی دریایی هنوز از سوی سنا تایید نشده است.