درخواست قصاص مادرشوهر برای عروس قاتل


زن جوان که در جنایتی هولناک دو فرزندش را کشته است، در حالی پای میز محاکمه قرار گرفت که با درخواست قصاص از سوی مادرشوهرش روبه‌رو شد.

 به  گزارش  جام جم ؛رسیدگی به این پرونده از اوایل مرداد سال گذشته همزمان با گزارش این جنایت هولناک به پلیس مشهد آغاز شد. در ادامه تیمی از کارآگاهان همراه جواد حسینی، بازپرس ویژه قتل مشهد راهی محل قتل در خیابان شریعتی منطقه قاسم‌آباد شدند.

 

مرد میانسالی که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در بازجویی‌های مقدماتی گفت: چند روز بود که با دخترم تماس می‌گرفتم، اما او جواب نمی‌داد. امشب نگران او و دو فرزندش شدم، به همین دلیل خود را به اینجا رساندم. چند بار زنگ زدم، اما فاطمه در را باز نکرد. از داخل خانه صدای تلویزیون می‌آمد، به همین دلیل به موضوع مشکوک شده و در را شکستم. در داخل خانه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. اجساد دو نوه هشت و 9 ساله‌ام در فاصله کمی از یکدیگر روی زمین افتاده بود. خواهر و برادر با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند، اما اثری از فاطمه نبود.

 

ماموران سپس وارد خانه شده و متوجه شدند حدود دو روز از قتل می‌گذرد و روشن بودن کولر، فضای خانه را سرد نگه‌داشته و از تعفن اجساد جلوگیری کرده بود. آثار بریدگی در کف دست دخترک نشان می‌داد، او قصد داشته مقاومت کند.

 

کشف لباس‌های خونین فاطمه در خانه و ناپدید شدن مرموزش، احتمال قتل توسط او را مطرح کرد و این زن به اتهام قتل دو فرزندش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

 

کارآگاهان پی بردند، پدر خانواده سال 89 فوت کرده و فاطمه از آن زمان سرپرستی دو فرزندش به نام‌های آرش و سیما را به‌عهده گرفته بود. او همزمان با مرگ شوهرش دچار مشکلات روحی شده و قرص‌های آرامبخش مصرف می‌کرد.

 

در ادامه تحقیقات مشخص شد، فاطمه به بجنورد گریخته که ماموران با ترفندهای پلیسی او را به مشهد کشانده و دستگیر کردند. زن جوان در بازجویی‌ها به قتل دو فرزندش اعتراف کرد و گفت: بعد از مرگ همسرم، من و فرزندانم با مشکلات بسیاری روبه‌رو شدیم. چندی قبل تصمیم گرفتم برای این‌که فرزندانم را از این مشکلات رها کنم، آنها را به قتل برسانم. سرانجام روز حادثه دست به کار شده و با چاقو دختر و پسرم را کشتم. سیما مقاومت کرد، اما خیلی زود تسلیم نقشه‌ام شد. بعد از کشتن آنها، جسدشان را همانجا رها کرده و گریختم. من فرزندانم را کشتم تا دیگر سختی نکشند.

 

زن جوان برای بررسی سلامت روانی به پزشکی قانونی معرفی شد که پزشکان پس از معاینه تخصصی فاطمه سلامت روحی و روانی او را تائید کردند. با تکمیل تحقیقات برای این زن به اتهام قتل دو فرزندش کیفرخواست صادر شد و پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان خراسان‌رضوی ارسال شد.

 

در جلسه محاکمه پدر و مادر فاطمه دخترشان را بخشیدند اما مادرشوهر او تقاضای قصاص کرد. زن جوان هم در دفاع از خودش با تکرار اعترافات قبلی خود گفت: مشکلات زندگی باعث شد تصمیم به این جنایت بگیرم. برای این‌که فرزندانم زجر نکشند به آنها قرص آرامبخش دادم. ابتدا پسرم را کشتم. دخترم متوجه ماجرا شد و مقاومت کرد که او را کشتم. از کار خود پشیمانم.

 

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.