اظهار نظر سخنگوی ناجا درباره «ولنتاین»


اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,سخنگوی ناجا

سخنگوی ناجا در خصوص روز ولنتاین گفت: در ایران اسلامی هر روز، روز ابراز محبت است اما دستوری برای برخورد با افراد نداریم اما باید بگویم این ابراز محبت‌ها باید در چارچوب قانونی باشد.

 سردار سعید منتظر المهدی در گفتگو با  مهر، گفت: اسلام دین محبت است. ما در مناسبت های مختلف مرتبط با فرهنگ ملی و اسلامی خود به ابراز محبت کردن دید و بازدید و اهدای هدیه توصبه شده ایم.

 

وی افزود: دستور العمل ویژه ای برای ماموران پلیس در این روز صادر نشده است. پلیس بر طبق قانون به وظایف خودش عمل می کند. کافی شاپ ها و مراکز تفریحی باید مثل هر روز فعالیت هایشان را انجام بدهند اما قطعا با افرادی که قصد بر هم زدن نظم را داشته باشند برخورد صورت می گیرد. پیش تر هم با اصناف درباره این روز صحبت شده و همه توجیه شده اند. برگزاری این روز یک موضوع اجتماعی است که باید در چارچوب اجتماع حل و فصل شود.

 

وی درباره برخود پلیس با فروشندگان شکلات های خارجی و قرمز رنگ و عروسک فروشی ها هم گفت: چنین برخودی نداشته ایم. اگر اجناس ارایه شده در مراکز صنفی قاچاق باشد طبیعتا پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارزپلیس با آن برخورد می کند و این وظیفه ذاتی پلیس است و ربطی به یک روز خاص ندارد.