عابدینی : قرارداد با آدیداس قطعی است/ نمی‌شود تیم‌های ملی «۷ بیجار» بپوشند


اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی , عابدینی

سرپرست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه استفاده از برند جدید در تیم ملی قطعی است، گفت: مهدی تاج مخالف ادامه کار با شرکت جیووا است.

 امیر عابدینی در گفتگو با  مهر، به بحث اسپانسر لباس تیم های ملی پرداخت و تاکید کرد که تصمیم کمیته اقتصادی برای کار با برند «آدیدادس» در همه رده های سنی و در تمام بخش ها قطعی است نه فقط تیم ملی بزرگسالان. وی همچنین خاطرنشان کرد که قرارداد ۷۰ صفحه ای همکاری با آدیداس را به یک حقوقدان سپرده تا کامل آنرا بررسی کند و قرار است این قرارداد تا ۱۶ اردیبهشت تحویل داده شود.

 

سرپرست کمیته اقتصادی همچنین ارزیابی اش را درباره اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و احتمال تغییرات در هیات مدیره این باشگاه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ارائه داد که مشروح گفتگوی وی در زیر می آید:

 

*  آقای عابدینی! اینکه گفته می شود قرار است فقط با برند آدیداس در تیم ملی بزرگسالان کار کنید و سایر تیم های ملی لباس «جیووا» بپوشند صحت دارد؟

- امیر عابدینی: جیووا از فدراسیون فوتبال شکایتی کرده است و ما باید به این شکایت جواب بدهیم ولی قرار نیست دوباره از لباس آنها استفاده کنیم. مثل این است که یکی به شما خسارت بزند و بعد بگوییم چون خسارت زده، هرچه بگوید گوش می کنیم. من مخالف این حرفها هستم. هرکس در فدراسیون فوتبال می خواهد موافق باشد ولی بنده شدیدا مخالفم. نمی شود با سیاست «یک بام و دو هوا» جلو رفت.

 

* بحث اصلی شما در جلسات چه بوده است؟

- بحث ما این بوده که کلیه البسه تمامی تیم های ملی و حتی داوری و توپها هم با یک برند کار کند. نمی شود که در فدراسیون فوتبال از چند برند استفاده کرد و به قولی «۷ بیجار» داشته باشیم.

 

* در واقع شما پیشنهاد آدیداس را قبول کرده اید؟

- بله؛ پیشنهاد آدیداس بسیار خوب است و اگر خوب نبود قطعا نمی پذیرفتیم.

 

* پروسه امضای قرارداد با آدیداس در چه مرحله ای است؟

- ما قرارداد آدیداس را به آقای بیگلری که یک حقوقدان بین المللی است داده ایم. ایشان نماینده ایران در بسیاری از دادگاه های بزرگ بوده و آدم فرهیخته و باسوادی است. از ایشان خواهش کردم این قرارداد را بخواند و قرار است تا ۱۶ اردیبهشت به ما تحویل بدهد. امروز هم با ایشان جلسه ای دارم. به محض آماده شدن قرارداد، آنرا پاراف می کنیم و برای تایید به هیات رئیسه فدراسیون می فرستیم. سپس از نمایندگان آدیداس دعوت می کنیم تا به تهران بیایند و قراداد را امضا کنیم.

 

* چرا کمیته سه نفره رسیدگی به شکایت جیووا اقدام خاصی انجام نداده است؟

- قرار بود این کمیته هر مشکلی باشد را حل کند. ما نمی توانیم هم خسارت ببینیم و هم لباسی را بپوشیم که کیفیت ندارد مگر آنکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دستور بدهد ولی تا جایی که بنده می دانم تاج شدیدا مخالف کار با جیووا است.

 

* آقای فغان پور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرده برای جلوگیری از شکایت جیووا، پیشنهادی برای استفاده تمام تیم های ملی به جز تیم ملی بزرگسالان از پوشاک این برند مطرح شده است. در جریان این پیشنهاد هستید؟

- سازمان اقتصادی فدراسیون که همه در آن عضو هستند باید این مسائل را تایید کند و سپس به هیات رئیسه بدهد. همانطور که گفتم ما مخالف این کار هستیم. ما باید این مشکل را با جیووا طور دیگری حل کنیم. تصمیم ما برای استفاده از آدیداس برای تمام رده های سنی قطعی است.

 

* چطور شد که فدراسیون فوتبال به یکباره سراغ آدیداس رفت؟

- در دوره همکاری با جیووا، سرمربی و بازیکنان تیم ملی به همراه رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کردند لباسها کیفیت لازم را ندارد. فدراسیون به این شرکت یک فرصت داد تا بتوانیم لباسهایش را در ایتالیا تحویل بگیریم که این کار را نکردند. جیووا قادر نبود لباس با کیفیت به ما بدهد. شرایط طوری بود که بازیکنان لباسهای این شرکت را برای استفاده «وصله و پینه» می زدند. حتی بعضی از بازیکنان می گفتند آنقدر کیفیت لباس پایین است که خجالت می کشند در مسابقات مختلف پیراهن خود را با پیراهن بازیکن تیم حریف عوض کنند.

 

وقتی این موضوع در فدراسیون مطرح شد، تصویب کردیم که تیم ملی موقتا یک لباس دیگر بپوشد و آن لباس هم آدیداس شد. وقتی هم سرمربی و بازیکنان تیم ملی کیفیت این لباسها را تایید کردند، به ما ماموریت داده شد تا با این برند مذاکره کنیم. بنده به آقای ساکت مدیر تیم های ملی گفتم تا فروردین ماه لباس های تیم ملی را تهیه کن؛ از فروردین ماه به بعد دیگر نیازی به خرید لباسها نیست. پروسه امضای قرارداد هم به این دلیل طولانی شد که ما دقتمان را روی آن بیشتر کردیم که این منجر به امضای پروتکل اصلی و ۷۰ صفحه ای شد.

 

* با این حال چرا صحبت همکاری مجدد با جیووا مطرح شده است؟

- ما سه چهار روز نبودیم و دوباره این مباحث شروع شده است. امروز تکلیف کار را روشن می کنم. اگر قرار است یک بخش از فدراسیون فوتبال جیووا بپوشد، تمام بخش ها را بدهند به این شرکت. اگر هم کار ما درست بوده، اجازه بدهند این پروسه کامل شود.

 

امیر عابدینی مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر به سئوالاتی درباره شرایط این باشگاه و همچنین احتمال ایجاد تغییرات در هیات مدیره سرخابی ها پاسخ داد.

 

* ارزیابی شما از اتفاقاتی که در تیم پرسپولیس بعد از قهرمانی افتاد و اعتصاب بازیکنان، چیست؟

- پرسپولیس بعد از ۹ سال یک تیم خوب، جاندار و تاکتیکی بود که فوتبال دلنوازی بازی می کرد. این تیم قهرمان شد. پشت این قهرمانی هم مدیریت، تدبیر، بودجه و صبوری خوابیده بود. به علاوه مدیریت کاربلد و حضور آدم هایی مثل کریم باقری و محمود خوردبین با یک کادر فنی توانمند، باعث شد تا تیم نتیجه خوبی بگیرد. یک اتفاق غیرطبیعی افتاد و برای اولین بار این حرف و حدیثها ایجاد شد در حالی که باید به مدیریت باشگاه اعتماد کنیم و بگذاریم خودشان این موضوع را جمع کنند.

 

کام شیرین قهرمانی پرسپولیس با دو اتفاق از درون خود تیم تلخ شد؛ اول بحث جام و هانی نوروزی و سپس هم اعتصاب بازیکنان. آنقدر این اتفاق غیر طبیعی است که آدم فکر می کند از جای دیگری آب می خورد؛ هرچند که شنیدم دیروز بازیکنان هم تمرین کردند و اعتصاب تمام شد.

 

* به نظر شما مدیریت باشگاه این مشکل را خوب مدیریت کرد؟

- طاهری سرپرست باشگاه یک حرف منطقی می زند و می گوید نمی توانم به بازیکنان چک بدهم و اگر این چک پاس نشود، بلای بدهکاری سر مدیران بعدی هم می آید. ضمن اینکه هنوز فصل هم تمام نشده تا حساب و کتاب کنند تا ببینند بازیکنان چقدر باید بگیرند.طاهری نشان داده شب و روزش را برای مدیریت گذاشته و حتی اگر شده از زیر سنگ پول می آورد. ضمن اینکه از سیدجلال حسینی به عنوان کاپیتان انتظار می رود با هماهنگی کریم باقری و محمود خوردبین این مسئله را جمع و جور کنند و نگذارند به مدیریت و سیستم فشار بیاید.

 

* گفته می شود مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اعضای هیات مدیره آنها تغییرات اساسی خواهند داشت.

- در صورتی که آقای روحانی رای بیاورد، تغییر در کابینه دولت ایجاد می شود ولی تغییر و تحولاد در سطح ورزش نیست و وزارت ورزش ثابت می ماند. مسعود سلطانی فر توانسته پیچ و مهره وزارت ورزش را محکم کند و این وزارت را به جایگاه خودش برساند. با این حساب، وزیر می ماند و برای همین اگر بخواهند تصمیمی درباره استقلال و پرسپولیس بگیرند، روی عملکرد افراد و مدیران است نه روی بحث انتخابات.

 

* گفته می شود آقای داورزنی معاون وزیر ورزش مذاکراتی با علی فتح الله زاده برای مدیرعاملی استقلال داشته است.

- (با مکث زیاد) به نظرم افتخاری برای مدیریت استقلال ساخته نشده است. اگر هم یک مقدار مکث کردم به این خاطر بود که فکر می کنم او در فوتسال زحمت زیادی کشید و برنامه ریزی خوبی انجام داد. با این حال از این مذاکرات برای استقلال اطلاعی ندارم.