واکنش وزارت خارجه ایران به سخنان وزیر خارجه سعودی


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادعاهای واهی وزیر خارجه عربستان علیه ایران ناشی از شکست‌های سنگین و متوالی آنها در یمن است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای تکراری و واهی وزیر امور خارجه عربستان در خصوص کمک‌های نظامی ایران به مبارزان یمنی، آن را نوعی سردرگمی ناشی از شکست‌های سنگین و متوالی ائتلاف جنگ علیه مردم بی‌دفاع یمن دانست و افزود: فرافکنی‌ها و فرارهای رو به جلوی پی‌درپی عربستان، واقعیت‌های موجود را تغییر نمی‌دهد و ارتش و نیروهای مردمی یمن نیازی به کمک‌های خارجی نداشته و ندارند.

 

قاسمی افزود: دیر یا زود حاکمان متوهم سعودی باید در مقابل جهانیان پاسخگوی جنایات ضد بشری صورت گرفته در یمن طی نزدیک به دو سال گذشته باشند و این گونه اتهام‌زنی‌ها از بار مسئولیت بین‌المللی آنها در ارتکاب جنایات جنگی در یمن نخواهد کاست.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر و قدرتمند در منطقه با نقشی همیشه سازنده و ثبات‌ساز و پیشرو در مبارزه با تروریسم، نیازی به دخالت در  مسائل کشورهای مسلمان منطقه ندارد و آقای جبیر و حاکمان سعودی را به تغییر روش‌های آزموده شده و بی‌حاصل توصیه می‌کند.