قیمت جدید انواع میوه و سبزی اعلام شد


اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,انواع میوه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ جدید انواع میوه و سبزی را در بازار اعلام کرد.

  به گزارش  مهر  ؛قیمت انواع میوه در بازار نسبت به هفته گذشته تغییرات چندانی نداشته و درحال حاضر نرخ هرکیلوگرم پرتقال تامسون جنوب بین ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان، پرتقال والنسیای جنوب بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، پرتقال کوهستان جنوب بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، گریپ فروت جنوب بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، لیموشیرین بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و نارنگی بندرعباس بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان است.

 

وی اضافه کرد: فصل پرتقال جنوب نیز تمام و عرضه آن در بازار متوقف شده است.

 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه عرضه پرتقال‌های یخ زده شمال نیز رو به پایان است، گفت: قیمت پرتقال منطقه غرب مازندران هم که در سرمازدگی پاییز کمتر آسیب دیده بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است ضمن اینکه فصل نارنگی شمال نیز تمام شده است.

 

مهاجران بازار سیب سفید را بسیار راکد توصیف کرد و افزود: قیمت این نوع سیب ۶۵۰۰ تومان است اما کسی این محصول را خریداری نمی‌کند؛ هرکیلوگرم سیب درختی قرمز هم بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است.

 

وی نرخ هرکیلوگرم خیار بوته‌ای را بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: همچنین قیمت هرکیلوگرم خیار گلخانه‌ بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گوجه فرنگی بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، موز بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و کیوی بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است.

 

به گفته مهاجران بازار سیب زمینی و پیاز نیز بسیار راکد و نرخ این محصولات بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.

 

وی نرخ هرکیلوگرم سبزی خوردن را بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان و سبزی جور(پلو، کوکو، آش و قورمه) را بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان اعلام کرد.

 

رئیس اتحادیه میوه  وسبزی در بخش دیگری از سخنان خود، عرضه میوه‌های قاچاق را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: قیمت گلابی چینی ۱۰ هزارتومان، سیر چینی ۸ هزارتومان و زردآلو و شبرنگ آفریقایی ۲۵ هزارتومان است.