پاسخ احسان علیخانی به ابهامات درباره کمپین زندانیان


اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,احسان عليخاني

احسان عليخاني به ابهامات مطرح شده درباره كمپين زندانيان پاسخ داد.

 به گزارش عصرایران؛ عصر امروز دوشنبه اخباري منتشر شد كه طرح كمك به زندانيان كه براي اولين بار در برنامه ماه عسل مطرح شده را دچار ابهاماتي كرد. احسان عليخاني اما در ابتداي برنامه بيستم ماه عسل ٩٦ توضيحات مفصلي درباره ابهامات موجود و ادعاهاي مطرح شده درباره كمپين كمك به زندانيان عنوان كرد. 

 

او گفت: روز شنبه كساني در برنامه ما حضور داشتند كه با رضايت و خواست قلبي به ماه عسل آمدند. مردم شما كساني را آزاد كرديد كه به دليل اشتباه يا حتي أتهامي براي آنها شكايتي طرح شده و قاضي قرار گذاشته كه آن آدم پول را پرداخت كند. طي اين قرار فرد به حبسي محكوم شده كه پس از إتمام آن هم باز نتوانسته مبلغ مذكور را پرداخت كند و به دليل عدم تمكن مالي سالهاي بعد از آن را هم در زندان گذرانده است. 

 

حالا نكته اي كه در اين طرح كه با همت سازمان زندان ها انجام شده وجود دارد اين است كه شما به عنوان كساني كه در اين كمپين شركت داشتيد به يك اولويت بندي كه صورت گرفته رسيديد به اين ترتيب كه به كساني كمك ميكنيد كه فقط يك مرتبه پايشان به زندان باز شده و قطعا شما به آنها فرصت دوباره داده ايد. 

 

او در ادامه گفت: كارهاي درخشاني در حوزه ديه و مهريه إتفاق افتاده اما در اين حوزه رخدادي كه شاهدش هستيم براي اولين بار صورت گرفته است. اين اتفاق بسيار بزرگ بود كه نزديكِ به ٧٠ نفر براي اين آزادي تلاش و دوندگي كرده اند. حالا أما با افتخار اعلام ميكنم كه حجم عاطفه شما از عدد ١٢ ميليارد هم گذشته است.

 

گفتني است طي كمپين كمك به زندانيان تنها در چند روز با همراهي مخاطبان ماه عسل قريب  به  هزار نفر آزاد شدند و نزديك به دوازده ميليارد تومان كمك مردمي صورت گرفت.