نخست‌وزیر ترکیه: ایران هم باید مخالفت خود را با برافراشتن پرچم کردستان عراق در کرکوک اعلام کند


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه بار دیگر ضمن اعلام مخالفت دولت کشورش با برافراشته شدن پرچم کردستان در کنار پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های دولتی در استان کرکوک گفت که ایران نیز باید با این مسئله مخالفت کند.

به گزارش فارس، بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه روز شنبه بار دیگر ضمن اعلام مخالفت دولت کشورش با برافراشته شدن پرچم کردستان در کنار پرچم عراق بر فراز ساختمان‌های دولتی در استان کرکوک گفت که ایران نیز باید با این مسئله مخالفت کند. 

 

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی روز شنبه گفت که ترکیه در رأی‌گیری بر سر برافراشتن پرچم کردستان در کرکوک عراق در کنار دولت بغداد ایستاده است. 

 

پارلمان عراق شنبه (امروز) امروز پیشنهاد مقامات محلی استان کرکوک درباره برافراشتن پرچم منطقه کردستان بر فراز ساختمان‌های دولتی این استان را تصویب نکرد.

 

نخست‌وزیر ترکیه گفت که روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق حمایت دولتش از عراق را اعلام کرده است. 

 

وی گفت: «ترکیه چنین تصمیمی را که علی‌رغم مخالفت‌های اعراب و ترکمن‌ها گرفته شده را نخواهد پذیرفت و در صورت لزوم، موضوع را به سازمان ملل خواهد برد.»

 

به نوشته روزنامه دیلی‌صباح، ییلدریم، همچنین خواستار مشارکت فعالانه ایران در این موضوع شد و گفت که این کشور نیز باید در این باره حساسیت نشان دهد.