تانزانیا: اخراج 30 هزار کارمند به دلیل مدرک تقلبی یا کار نکردن


رئیس جمهور تانزانیا دستور داد اسامی همه کارمندانی که به دلیل ارائه مدرک تحصیلی تقلبی اخراج شده‌اند اعلام عمومی شود.

 رئیس جمهور تانزانیا دستور داد بیش از 9 هزار و 900 کارمند به دلیل تقلبی بودن مدرک تحصیلی آنها و حدود 20 هزار کارمند که بدون انجام هیچ فعالیتی حقوق دریافت می‌کردند، از کار اخراج شوند.

 

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه سکای نیوز عربی، "جان یومبه مگوفولی" رئیس جمهور تانزانیا مدت‌ها پیش دستور داد تعداد 19 هزار و 700 کارمند به دلیل دریافت حقوق بدون انجام کار از سازمان های دولتی اخراج شوند.

 

پس از این اقدام، رئیس جمهور دستور داد تا مدارک تحصیلی کارمندان مورد بازرسی قرار بگیرد. در نتیجه این تحقیقات معلوم شد که بیش از 9 هزار و 900 کارمند با مدرک تقلبی در اداره‌ها استخدام شده‌اند.

 

مگوفولی از زمان انتخاب به سمت ریاست جمهوری در سال 2015 اقداماتی را در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری آغاز کرده بود. وی در همین راستا رئیس دستگاه مبارزه با فساد اقتصادی، رئیس دستگاه مالیاتی و رئیس کمیته بنادر را اخراج کرد.

 

اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,تانزانیا

 

پیش از این، بخش خصوصی از وضعیت فساد اقتصادی و بی‌کفایتی اداره‌های دولتی به عنوان مانعی در مسیر سرمایه‌گذاری انتقاد کرده بود.

 

مگوفولی در پی اخراج این کارمندان گفت: در حالی که ما برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تلاش می‌کنیم افرادی وجود دارند که با مدرک تحصیلی تقلبی در دستگاه‌های دولتی فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود: دولت تانزانیا سالانه 238 شیلینگ تانزانیا (معادل 107 میلیون دلار) به افرادی که در اداره‌ها حضور نداشتند یا در آنجا کاری انجام نمی‌دادند حقوق پرداخت می‌کرد.

 

رئیس جمهور تانزانیا دستور داد اسامی کلیه کارمندانی که به دلیل ارائه مدرک تحصیلی تقلبی اخراج شده‌اند اعلام عمومی شود.

 

وی گفت: این افراد پست‌های دولتی را بدون داشتن توانمندی‌های کافی اشغال کرده بودند.. آنها مانند یک جنایتکار از ما سرقت می‌کردند.

 

کشور تانزانیا واقع در شرق آفریقا است. در سال 2006 میلادی 38 میلیون نفر جمعیت داشته است. تانزانیا به رغم فقیر بودن از باسوادترین کشورهای آفریقایی است و بیش از 85 درصد آن خواندن و نوشتن می‌دانند.