ماجرای۱۵۰میلیون‌دلاری که احمدی‌نژاد به تاجیکستان بخشید


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی‌نژاد

 اغراق نیست اگر بگوییم سیاست در ایران را می‌توان به دو بخش قبل از سال ۸۴ و بعد از آن تقسیم کرد. آنچه از آن به عنوان عدالت تعبیر می‌شد در قالب شعارهایی مردم گرایانه موجب شد تا پدیده‌­ای به نام محمود احمدی‌نژاد در ایران رقم بخورد.

 

اما یک سیاستمدار کار کشته به نام آیت‌ا... هاشمی از همان ابتدا و در روزهایی که بسیاری احمدی‌نژاد را به اصطلاح همچون هندوانه دربسته می‌دانستند و حتی به او امیدوار بودند به خوبی می‌دانست که مدیریت در ایران مسیری روی به بیراهه را تجربه خواهد کرد. آرامش، امنیت و رفاه، سه کلید واژه‌ای است که فرقی نمی‌کند فردی در نیوزیلند باشد یا ایران یا آمریکا، در واقع این سه نیاز، مهم‌ترین خواسته‌ای است که مردم از سیاستمدارن دارند.

 

حسین مرعشی در این باره می‌گوید:«یک سیاستمدار با سیاست‌های غلط کشور را چنان زد که بعد از ده‌ها سال هنوز عراق رنگ آرامش را ندیده است و سیاستمدار عاقل همچون ماهاتیر محمد کشور مالزی را بدون منابع سربلند می‌کند.» برای مردم ایران فاصله از سه کلیدواژه مذکور به خوبی در هشت سال دولت نهم و دهم ملموس بود. تنگناهای اقتصادی و اجماع جهانی علیه ایران به خوبی توصیفگر سال‌های سخت مردم ایران بود. در دنیای سیاست همیشه منافع ملی اصل نبوده است.

 

تئوری پردازان سیاسی هنوز بر این باورند برخی گروه‌های قدرت طلب همواره به دنبال القا خواسته‌های خود در قالب منافع ملی هستند. این گروه‌ها معمولا در این راه هر سیاستمداری را که در کنار مردم قرار داشته باشد را با بمباران تخریب از طریق ابزارهای رسانه‌­ای و تریبون‌های خود هدف قرار می‌دهند. در ایران معاصر نام یک نفر در چنین موقعیتی قرار گرفته که همواره مورد فشار و هجمه بوده است. حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در این باره گفت :« گاهی فشارها علیه آقای هاشمی بسیار زیاد می‌شد تا حدی که ما جوان‌ترها خسته می‌شدیم و به ایشان پیشنهاد رها کردن عرصه سیاست را ارائه می‌کردیم اما آقای هاشمی هیچ زمانی این عافیت طلبی را نپذیرفتند.» مرعشی بیان اینکه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در طول زندگی‌شان ظرفیت بالایی را نشان دادند، اظهار کرد: در تاریخ سیاسی ایران سیاستمدار حرفه‌ای همچون ایشان خیلی کم داریم.

 

هدایای هاشمی به مقامات خارجی چه بود؟

او عنوان کرد: آقای هاشمی فوق العاده نسبت به بیت‌المال حساس بودند و در دوره ریاست جمهوری شان در هدایای اهدایی به سفیرها، روسای جمهور و سایر مقامات خارجی نیز از هدایای گران قیمت استفاده نمی‌کردند و می‌گفتند همین که بر روی هدیه درج می‌شود هدیه رئیس جمهور ایران ارزشش بسیار بالاست.»

 

مرعشی بیان کرد: در زمان آقای خاتمی سدی در دولت تاجیکستان توسط مهندسان ایرانی ساخته شد و دولت تاجیکستان که دولت ثروتمندی هم است ۱۵۰میلیون دلار از ایران وام گرفته بود، رئیس جمهور دولت دهم آقای احمدی نژاد که برای افتتاح این سد به تاجیکستان رفتند در نطق‌شان گفتند که این هدیه‌ای از جانب ملت ایران به شما است، از آن روز دیگر تاجیک‌ها قسط وام‌های خود را پرداخت نمی‌کنند و می‌گویند رئیس جمهور شما به عنوان هدیه این را به ما داده است. چنین افرادی مظهر دفاع از حقوق مردم و آقای هاشمی مظهر ریخت و پاش شدند.

 

  اخبار سیاسی  - آرمان