ترامپ: ارتش را نوسازی می‌کنم/ ما آماده نبردیم ولی برای صلح دعا می‌کنیم


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهور آمریکا در میان نظامیان این کشور گفت ارتش کشورش از نظر تجهیزات وضع مناسبی ندارد و قول داد که با کم‌ترین هزینه، بهترین امکانات را برای نوسازی این ارتش خریداری کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در پایگاه «مک‌دیل» که مرکز نظارت بر عملیات ارتش این کشور در خاورمیانه است، با نظامیان کشورش سخن گفت.

 

پایگاه مک‌دیل محل استقرار «سنت‌کام» یا همان فرماندهی مرکزی آمریکاست و نظارت بر عملیات نیروهای ویژه آمریکا در خارج از کشور هم از همین پایگاه که در حومه فلوریدا قرار دارد، انجام می‌شود.

 

ترامپ پس از حدود دو ساعت گپ زدن با سربازان این پایگاه و صرف ناهار در میان آنان، در پشت جایگاه سخنرانی قرار گرفت و در خصوص نگاه دولتش به نظامیان و نظامی‌گری سخن گفت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا سربازان کشورش را قهرمانانی خطاب کرد که در فراسوی مرزها برای امنیت ملتشان می‌جنگند. ترامپ با تکیه بر عزم دولتش برای رسیدگی بیشتر به نظامیان، ادامه داد: «شما از ما دفاع می‌کنید و ما هم از شما.»

 

دونالد ترامپ گفت: «دولت من هیچ‌گاه شما را فراموش نمی‌کند، تکرار می‌کنم، هیچ‌گاه فراموشتان نمی‌کنیم و ارتباط مقدسی که با فداکاران میهن ایجاد شده، قطع نمی‌شود.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به وضعیت کنونی ارتش آمریکا پرداخت و با انتقاد شدید از اوضاع تجهیزات گفت که که مثلاً شرایط نیروی دریایی کشورش همانند شرایط این نیرو در جنگ جهانی اول است که نباید این‌گونه باشد.

 

ترامپ که سال‌ها تاجر بوده، در تشریح گام‌های برداشته شده برای نوسازی ارتش گفت: «با بوئینگ و لاکهیدمارتین مذاکره کردم و توانستم بر سر خرید اف-35ها، 700 میلیون دلار صرفه‌جویی کنم.»

 

صحبت که پول کشید، ترامپ یکی از شعارهای انتخاباتی خود یعنی کاهش کمک‌های مالی آمریکا به ناتو را یادآور شد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما از ناتو حمایت می‌کنیم ولی همه اعضای این پیمان میبایست سهم خود از هزینه‌ها را به صورت کامل و مناسب بپردازند که بسیاری از آنها این کار را نمی‌کنند.»

 

دونالد ترامپ در خصوص فرمان ضدمهاجرتی خود که با رأی دادگاه بدوی و دیوان عالی آمریکا نقض شد هم سخن گفت.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص گفت: «ما باید برنامه‌ای قوی داشته باشیم تا مطمئن شویم آنهایی که عاشق آمریکا هستند وارد کشور می‌شوند و نه آنهایی که می‌خواهند ما و کشورمان را نابود کنند.»

 

دونالد ترامپ در انتهای سخنان خود گفت: «ما آماده نبردیم ولی برای صلح دعا می‌کنیم.»