اقدام ترامپ برای نجات دستیار اطلاعاتی از محکمه کنگره


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احضار مایکل فلین از سوی کنگره ، فردی که جعبه سیاه ترامپ در انتخابات به حساب می آید کاخ سفید را به شدت نگران کرده است. این بار هم پای ماجرای دخالت روسیه در انتخابات و روابط پنهان تیم ترامپ با مسکو در میان است و مایکل فلین که با فشار خود جمهوری خواهان از سمت مهم مشاور امنیت ملی کنار گذاشته شد باید برای ادای شهادت در کنگره حاضر شود در این راستا امروز رئیس جمهور امریکا در توئیت تازه خود خواستار آن شده تا قبل از ادای شهادت به فلین مصونیت داده شود

به گزارش ایران آنلاین، ترامپ با انتشار یک پیام توئیتری ضمن اعلام حمایت از این پیشنهاد فلین، تحقیقات کنگره در خصوص روابط احتمالی دولت خود با روسیه را یک «بگیر و ببند» خواند.

 

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: «در شرایطی که یک بگیر و ببند (بهانه ای برای شکست بزرگ در انتخابات) توسط رسانه ها و دموکراتها در ابعادی تاریخی در حال انجام است، مایکل فلین باید خواستار [برخورداری از] مصونیت شود».

 

گفتنی است که روزنامه وال استریت ژورنال نخستین بار این پیشنهاد مایکل فلین را گزارش داد و پس از آن «رابرت کلنر» وکیل فلین این موضوع را تأیید نمود.

 

با این حال، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج شنبه گزارش روزنامه وال استریت ژورنال را تکذیب کرده بود. «جک لانگ» سخنگوی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، اعلام کرد: «مایکل فلین پیشنهادی برای ارائه شهادت در برابر کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در اِزای برخورداری از مصونیت مطرح نکرده است».

 

شایان ذکر است که  برخورداری از مصونیت، امکان پیگرد قضایی مایکل فلین را برای وزارت دادگستری آمریکا غیرممکن می سازد؛‌ فردی که ماه گذشته به دلیل افشای مکالمه تلفنی اش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن در دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ، وادار شد از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا کناره گیری نماید.

 

«اداره تحقیقات فدرال آمریکا» (اِف بی آی) در حال انجام تحقیقات پیرامون هرگونه هماهنگی و همکاری میان فلین و یا یکی از همکاران ترامپ با روسیه است؛ کشوری که از سوی آمریکا به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر گذشته متهم شده است.