طراحان رای حلال‌وحرام دنبال مستندسازی علیه دولت ‌منتخب‌اند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,استاندار سمنان

استاندار سمنان با انتقاد از تقسیم‌بندی‌های غیراخلاقی و ناصواب از آراء مردم ایران، ضمن ابراز تاسف از اصرار بر این که در تضاد آشکار با قوانین کشور و موازین دینی و عقیدتی است،گفت: طراحان و واضعان بحث آراء حلال و حرام در حال مستندسازی نادرست علیه دولت منتخب مردم‌اند. 

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز اظهار کرد: مهم این است که رهبری معظم انقلاب بعد از انتخابات باشکوه 29 اردیبهشت ضمن تجلیل از مشارکت پرشور مردم در انتخابات، این حماسه ملی را نشاط‌آور توصیف فرمودند.

 

وی با اذعان به اینکه برخی‌ها به‌دنبال مستندسازی‌های ناصواب بر علیه دولت منتخب مردمند افزود: اقدامات افرادی که رای مردم را دو شقه و آن را به حلال و حرام تقسیم می‌کنند جای تاسف دارد.

 

وی با طرح این پرسش که چگونه"کمتر از دو سال پیش رأی شما کاملا حلال بوده است؟" اضافه کرد: چگونه است زمانی که مردم خلاف نظر شما رأی بدهند کار خلافی است ولی در انتخابات خِبرگان رأی به شما کار پسندیده‌ای محسوب می‌شود.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با انتقاد از کم‌ظرفیتی برخی‌ها در قبول شکست در انتخابات ادامه داد: افرادی که نتوانستند در انتخابات رای حداکثری مردم را تصاحب کنند اگر به رئیس‌جمهور منتخب تبریک نمی‌گویند و شکست خود را نمی‌پذیرند حداقل سکوت کنند چراکه این سکوت از ایجاد بسیاری از تنش‌ها جلوگیری می‌کند.

 

خباز، کاندیداهایی که رای اکثریت مردم را به دست نیاوردند را به خویشتن‌داری دعوت کرد و گفت: بعضی از افرادی که نمی‌خواهند شکست خود را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بپذیرند در حال تفرقه‌افکنی در جامعه هستند لذا همه باید این افراد را به خویشتنداری دعوت کنند.

 

وی گفت: متاسفانه تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری هم می‌گویند که انتخابات پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را در کشور سست می‌کند و لذا نباید برگزار شود و این در حالی است که خود این آقایان با رای مردم بر کرسی مجلس خبرگان رهبری تکیه زدند لذا این رویکردشان پذیرفتنی نیست.

 

این مقام ارشد اجرایی ضمن تبریک مجدد خلق حماسه انتخابات اخیر به رهبری فرزانه و مردم بزرگ ایران گفت: افراد نباید با ارایه بیانات پوچ و واهی و تحلیل‌های نادرست به تفرقه‌افکنی در جامعه دامن بزنند.

 

وی با بیان اینکه مردم با رای و حضور خود در انتخابات، طوفان‌های سهمگین را به نسیمی آرام و ملایم تبدیل کردند افزود: مردم در این انتخابات یک "نه" محکمی به افزایش یارانه‌ها و وعده‌های بی‌اساس گفتنند.

 

این فعال سیاسی و مدیر اجرایی ارشد با اشاره به طرح برخی وعده‌های غیراجرایی از سوی برخی نامزدها با هدف جلب رای مردم، اظهار کرد: آنهایی که وعده 5 میلیون شغل را به مردم می‌دادند یا تاکنون شغل ایجاد نکردند یا شمارش بلد نبودند.

 

وی با تقلیل از رویکرد علمی و صادقانه دکتر روحانی در انتخابات گفت: با لطف خداوند و به مدد توانایی و ذکاوت بالای دکتر روحانی در آخرین روزهای تبلیغات و مناظره‌ها همگان دیدید که چگونه ورق برگشت.

 

خباز با بیان اینکه مردم خدمات دولت یازدهم را دیده بودند اضافه کرد: ملت ایران دید که چگونه پس از 45 سال در زمینه گندم خودکفا شدیم. این توفیق و موفقیت‌های دیگر دولت یازدهم بیانگر این است که ما می‌توانیم در زمینه‌های دیگر نیز موفق شده و مشکلات مردم را حل کنیم.

 

وی وحدت را لازمه موفقیت برشمرد و خاطرنشان کرد: با اتحاد و انسجام می‌شود موفقیت‌های بزرگی را در تمام مسائل بدست آورد.

 

استاندار سمنان بر ضرورت توجه به مدیران اصیل و معتقد به برنامه‌های دولت و عدم توجه به مدیران دوزیست تاکید و تصریح کرد: مدیران دوزیست در کل کشور و حتی استان سمنان در انتخابات اخیر وجود داشتند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری تلاش کردند دکتر روحانی با اختلاف اندکی پیروز این انتخابات باشند تا بتوانند در چهار سال آینده ایشان را مورد همجمه‌های خود قرار دهند افزود: خوشبختانه مردم ایران و علی‌الخصوص جوانان با حضور در پای صندوق‌های رأی این گونه توطئه‌ها را از بین بردند.

 

استاندار سمنان با اشاره به فرآیند انتخابات در استان سمنان با بیان اینکه هیچگونه تخلف جدی در استان سمنان روی نداده است تصریح کرد: چند شکایت جزیی در رابطه با تخلف انتخاباتی در فرایند رای‌گیری به هیات نظارت ارسال شده بود که اعضای این هیات با دقت این نامه‌های ارسالی را بررسی کرده و به هیچ عنوان این شکایت‌ها برای اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی اثبات نشد.