کره‌شمالی به دنبال کمک‌های انساندوستانه


اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,کره شمالی

یک نماینده کره شمالی برای درخواست کمکهای بیشتر انساندوستانه از سازمان‌های زیر مجموعه سازمان ملل در یک کنفرانس چند جانبه در نیویورک شرکت کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ری هانگ سیک، نماینده حقوق بشر کره شمالی در سازمان ملل در اقدامی کم سابقه در کنفرانس کنوانسیون حقوق انسان‌های ناتوان در مقر سازمان ملل که به مدت سه روز تا روز پنجشنبه برگزار شد، شرکت کرد. معمولا نماینده‌ای از کره شمالی در چنین کنفرانس‌هایی که خود سخنرانی مهمی ندارد، شرکت نمی‌کند.

 

با این حال یک منبع مطلع سازمان ملل اعلام کرد: "ری" تنهایی برای حضور در این کنفرانس نیامده است بلکه دلیل واقعی حضور او در این کنفرانس همراهی با ری تانگ ایل، مدیر بخش سازمانهای بین‌المللی وزارت خارجه کره شمالی است.

 

ری تانگ ایل که در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به عنوان معاون نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل خدمت کرده است، به خوبی معادلات دیپلماتیک را می‌شناسد و به زبان انگلیسی آشنایی کامل دارد.

 

این منبع مطلع اعلام کرد: این دو دیپلمات کره شمالی دیدارهایی با یونیسف و برنامه توسعه سازمان ملل (یون ان دی پی) و دیگر سازمانهای امدادرسان سازمان ملل برای گسترش کمکهای انساندوستانه داشته‌اند.

 

به نظر می‌رسد کره شمالی برای رهایی از تعمیق انزوای بین‌المللی به وجود آمده توسط شورای امنیت سازمان ملل این هیات را اعزام کرده است.

 

شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی قطعنامه‌هایی را صادر کرده است.