ترامپ: کالیفرنیا از کنترل دولت خارج شده است/ حتی مرده ها هم در انتخابات رای دادند


اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در بخش نخست گفت و گوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز با بیان اینکه ایالت کالیفرنیا «از بسیاری جهات از کنترل خارج شده است» گفت که اگر مقام های این ایالت قصد سرپیچی از سیاست های مهاجرتی را داشته باشند، بودجه آنها قطع خواهد شد.

 به گزارش ایرنا، اشاره ترامپ به تلاش مردم ایالت کالیفرنیا برای به دست آوردن امکان سیاست گذاری مستقل در زمینه مهاجرت است که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ با شدت بیشتری دنبال می شود.

 

ترامپ یکشنبه شب در پاسخ به «بیل اوریلی» مجری فاکس نیوز که احتمال تقابل دولت مرکزی با ایالت بزرگ کالیفرنیا را جویا شد، گفت: با مناطق حفاظت شده برای مهاجران غیرقانونی به شدت مخالف هستم چرا که این مسئله جرم بزرگی است و مشکلات بسیاری را به همراه دارد.

 

وی ادامه داد : اگر لازم باشد ما بودجه کالیفرنیا را قطع می کنیم. دولت پول زیادی به کالیفرنیا می دهد. این ایالت از بسیاری جهات از کنترل خارج شده است. رای دهندگان هم با من هم عقیده هستند وگرنه به من رای نمی دادند.

 

** ترامپ : حتی مرده ها هم در انتخابات رای دادند

اوریلی در بخشی از این گفت و گو از ترامپ پرسید: برخی می گویند شما حرف هایی می زنید که هیچ پشتوانه و راه اثبات ندارد؛ مثلا می گویید که سه میلیون نفر غیرقانونی رای دادند. آیا این ادبیات مناسبی برای رئیس جمهوری است؟

 

ترامپ در پاسخ گفت: کافی است که به فهرست ثبت نام شده ها نگاه کنید. می توانید ببینید که افراد مرده هم رای دادند. افرادی در فهرست هستند که در دو ایالت ثبت نام کرده یا رای داده اند. شما می بینید که حتی شهروندان غیرقانونی در لیست ثبت نامی هستند.

 

رئیس جمهوری آمریکا که بارها مسئله تقلب سازمان یافته در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده است، وعده داد که کمیسیونی به سرپرستی معاونش «مایک پنس» برای بررسی این موضوع و اعلام نتیجه نهایی تشکیل شود.

 

ترامپ پیش از این گفته بود که معتقد است اگر مهاجران غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شرکت نکرده بودند، آرای مردمی او از رقیب دمکراتش «هیلاری کلینتون» فزونی می گرفت.

 

بخش های بعدی گفت و گوی ترامپ با این شبکه خبری دوشنبه و سه شنبه شب (به وقت آمریکا) روی آنتن خواهد رفت.