افزایش قیمت گوشت قرمز ادامه‌دار است


اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,گوشت قرمز

قیمت انواع گوشت قرمز در ادامه روند صعودی خود در بازار، در فاصله حدود دو هفته به پایان سال همچنان گران‌تر از حد معمول عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، وضعیت گرانی گوشت قرمز همچنان ادامه دار است. گرانی که از چند هفته پیش روند آن کلید خورد و به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به آخرین روزهای سال شتاب بیشتری هم گرفته است، گرانی گوشت قرمز در حالی اتفاق افتاده که هنوز دلیل چندان مشخصی برای آن از سوی مسئولان مربوطه عنوان نشده است. از یک سو بر اساس آنچه اعلام شده میزان تولید و عرضه محصول برای بازار شب عید به قدر کفایت موجود است و در وضعیت تقاضا هم دست کم تا کنون تغییری ایجاد نشده است که قیمت‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.  

 

رکنی - معاون وزیر کشاورزی - در خصوص وضعیت تولید و بازار گوشت قرمز به ایسنا گفته است که در تامین و عرضه گوشت قرمز در بازار هیچ مشکلی نداریم و برای شب عید نیز هیچ‌گونه کمبودی احساس نمی‌شود.

 

به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام نیز با ورود به بازار هر کیلوگرم گوشت قرمز (شقه‌ بدون دنبه گوسفندی) را ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کند که با توجه به شرایط بازار در ادامه ارزان‌تر نیز خواهد شد.

 

معاون وزیر کشاورزی تصریح کرد که طی ماه‌های گذشته گرچه با تنش‌های قیمتی در بازار گوشت قرمز مواجه بوده‌ایم اما طی هفته‌های اخیر هر کیلوگرم گوشت قرمز حدود ۵۰۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است و مسلما این کاهش قیمت با توجه به وضعیت تولید بازار ادامه‌دار خواهد بود. ( ۱۱ اسفند)

 

اما آخرین بررسی‌ها از محصولات پروتئینی نشان می‌دهد که برخلاف برخی اظهارات مسئولان وزارت کشاورزی، انواع گوشت قرمز همچنان گران‌تر از نرخ معمول در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.  

 

بر این اساس قیمت انواع گوشت قرمز به این شرح است: گوشت مخلوط گوساله کیلویی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان، ران گوساله کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، راسته گوساله کیلویی ۴۲ هزار تومان، ‌ گوشت ماهیچه کیلویی ۴۵ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۲ هزار تومان عرضه می‌شود.      

 

همچنین در میان انواع گوشت گوسفندی، شقه با گردن کیلویی ۳۹ هزار تومان و ۶۰۰ تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، ران گوسفندی کیلویی ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان، گردن گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان، جگر سیاه کیلویی ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان، جگر سیاه کیلویی ۵۸ هزار تومان و کله پاچه کیلویی ۴۸ هزار تومان قیمت دارد.

 

انواع گوشت قرمز در حالی با این قیمت‌ها در بازار فروخته می‌شود که در مقایسه با قیمت اوایل بهمن ماه هر کیلوگرم این محصول بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ عرضه می‌شود. ( ۶ بهمن)

اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,گوشت قرمز