لیگ برتر فوتبال ایران یک رده در آسیا صعود کرد؛همچنان در رده چهارم غرب آسیا/سهمیه‌ ایران هنوز ۲+۲


اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی,  لیگ برتر فوتبال ایران

با ادعای سایت global football ranks لیگ برتر فوتبال ایران یک رده در آسیا صعود کرد.

 به گزارش فارس، سایت global football ranks در حالی امروز رنکینگ لیگ‌های آسیایی را اعلام کرد که لیگ برتر فوتبال ایران در این رده‌بندی یک رده صعود کرده و با گرفتن جایگاه استرالیا در رده هفتم قرار گرفته است.

 

این در حالی است که هنوز سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا رده بندی جدید را اعلام نکرده و سایت global football ranks گویا با بررسی نتایج اخیر لیگ قهرمانان آسیا زودتر از سایت رسمی AFC رنکینگ جدید را اعلام کرده است.

 

در این رنکینگ لیگ برتر امارات همچنان با امتیاز قابل توجهی در رده اول قرار دارد و پس از امارات، کشورهای کره‌جنوبی، قطر، عربستان، چین و ژاپن قرار دارند و ایران نیز با یک رده صعود به رده هفتم رسیده است.

 

با این حال نکته قابل توجه این است که لیگ ایران با کسب امتیاز 69.261 با وجود صعود یک رده‌ای در رده‌بندی تیم‌‌های غرب آسیا نیز همچنان چهارم است و این موضوع یعنی اینکه در صورت توزیع سهمیه‌های جدید برای فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه‌های کشورمان همچنان 2+2 باقی خواهد ماند.

 

گفتنی است تا پیش از این به رده‌بندی، رنکینگ فنی یا MA اطلاق می‌شد و این زمانی بود که 30 درصد از امتیاز کشورها به عملکرد تیم‌های ملی اختصاص داشت اما با کسر شدن سهمیه عملکرد ملی و کاهش آن تا 10 درصد، این رنکینگ باید به نام رنکینگ لیگ‌های آسیایی تغییر نام داده شود.

 

در زیر جایگاه 10 لیگ برتر آسیا در رنکیتگ جدید را مشاهده می‌کنید:

اخبارورزشی,خبرهای   ورزشی,  لیگ برتر فوتبال ایران