حامیان رییسی زن را شهروند درجه دو می‌دانند/ با رسمیت دادن به ازدواج موقت خانواده را متزلزل کردند


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رییسی

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: تفکری که از رییسی حمایت می‌کند، زن را شهروند درجه دو می‌داند. 

طیبه سیاوشی عنایتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفت‌وگو با  ایلنا با ابراز نگرانی از حضور برخی مسئولان دولت نهم و دهم از جمله طبیب‌زاده نوری در اردوگاه رییسی گفت: ایشان در مجلس نهم نیز حضور داشتند و مصوبات این مجلس مطالبات و دستاوردهای به دست آمده در حوزه زنان را تخریب کرد. با توجه به اینکه در دولت یازدهم فضا برای زنان باز شد، نباید بگذاریم این فضا دوباره بسته شود.

 

این نماینده مجلس دهم با اشاره به عملکرد طبیب‌زاده نوری در مجلس ادامه داد: آن‌ها با لایحه تحکیم خانواده به ازدواج موقت رسمیت دادند. این لایحه پایه و اساس خانواده را از هم پاشید. در حقیقت به بهانه شرعیت و تحکیم خانواده آسیب جدی به زنان زدند و جایگاه آنها را متزلزل کردند. باید از مردم پرسید آیا می‌خواهند افرادی با چنین طرز تفکرهایی دوباره بر سر کار بازگردند؟

 

وی با اشاره به اینکه این خط فکری زن را شهروند دوم می‌داند، تصریح کرد: البته در مجلس، زنان اصولگرای معتدلی هستند که تمام تلاش‌شان در راستای احقاق حقوق زنان است و مثل خانم طبیب‌زاده فکر نمی‌کنند. اگر نظرات او را در مجلس نهم بخوانید، متوجه می‌شوید، از کدام پایه فکری تغذیه می‌شوند.

 

این نماینده مجلس دهم در مورد عملکرد طبیب‌زاده در دولت احمدی‌نژاد ادامه داد: معاونت زنان در آن دولت با تاکید بر روی تفکیک جنسیتی به این مسئله دامن زد و آن را به افراط کشاند و با شعار حفظ خانواده تلاش‌های دولت اصلاحات را برای مبارزه با خشونت بر علیه زنان به باد داد.

 

سیاوشی عنایتی در مورد اظهارات متناقض طبیب‌زاده در حوزه زنان گفت: با وجود سمت‌هایی که دارد معتقد است؛ زنان نباید در پست‌ وزارت مشغول شوند تا مطالبات زنان را محقق کنند. جالب است که او حضور زنان را زیر سوال می‌برد و بر این باور است وظیفه آنها فقط مادری و خانه‌داری است. در حالی که خود مشغول کار سیاسی است و این در حالی است که زنان فقط زمانی می‌توانند به مطالبات به حق خود برسند که سهمی در قدرت سیاسی داشته باشند.