کمیته اطلاعات سنا بررسی اسناد ستاد انتخاباتی ترامپ را خواستار شد


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

روند رسیدگی به اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است با بررسی اسناد ستاد انتخاباتی ترامپ ادامه یابد. 

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، کمیته اطلاعات سنا که مشغول بررسی اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است، از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست تا همه مدارک خود را زمان آغاز به کار در ژوئن ۲۰۱۵، به این مرجع قانونگذاری تحویل دهد.

 

این کمیته در ابلاغیه ای که هفته گذشته به کمیته ستاد ترامپ ارسال کرد، خواستار همه اسناد، رایانامه ها و مکالمات ضبط شده تلفنی شد.

 

این نخستین بار است که پای دست اندرکاران ستاد انتخاباتی ترامپ به کمیته فراحزبی اطلاعات سنا باز می شود.

 

در همین راستا، قرار است به زودی با کارکنان ستاد انتخاباتی وی برای اطمینان از اینکه همه آنها از محتویات ابلاغیه مطلع هستند، تماس هایی گرفته شود.

 

گفتنی است کمیته ستاد ترامپ در برج وی واقع در نیویورک مستقر است و در حال حاضر از سوی «مایکل گلسنر» و «جان پنس» اداره می شود.

 

درخواست کمیته سنا برای دسترسی به اسناد ستاد ترامپ در حالی بیان می شود که از شب گذشته، اتهامی که علیه «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا از بابت همدستی با روسیه مطرح شده، به تیتر نخست رسانه های خارجی تبدیل شده است.

 

گفته می شود کوشنر حداقل ۳ تماس مخفیانه با سفارت روسیه در دوره قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته است که باید از بابت آنها حساب پس بدهد.

 

این تماس ها در فاصله آوریل تا نوامبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) برقرار شده است.

 

این در حالی است که هفته گذشته برخی منابع رسانه ای از وجود شخصی نامعلوم در حلقه اعضای داخلی کاخ سفید سخن می گفتند که ظاهرا بیش از دیگران درباره پرونده ارتباط ترامپ و روسیه مطلع بوده است.

 

در حال حاضر، منابع آگاه اذعان می کنند که این شخص مطلع کسی غیر از کوشنر نیست.