نزدیک‌ترین مشاوران ترزا می کناره‌گیری کردند


اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ترزا می

دو تن از نزدیک‌ترین مشاوران نخست‌وزیر انگلیس به دنبال درخواست‌ها از وی جهت برکناری آن‌ها از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تلگراف، نیک تیموتی و فیونا هیل، دفترداران ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس به دلیل نقششان در کمپین انتخاباتی حزب محافظه‌کار پس از نتایج فاجعه‌بار انتخابات اخیر برای این حزب به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند و در نهایت هر دو در مقابل این انتقادات تن به کناره‌گیری دادند.

 

هیل با انتشار بیاینه‌ای ضمن خبر کناره‌گیری خود اعلام کرد: خدمت در دولت و هم‌چنین فعالیت در کنار چنین نخست‌وزیری برای من مایه افتخار بود. شکی ندارم که ترزا می به خدمت‌رسانی و تلاش خود به عنوان یک نخست‌وزیر ادامه خواهد داد و به خوبی از پس این وظیفه خود برخواهد آمد. 

 

تیموتی نیز هم‌زمان با اعلام خبر کناره‌گیری خود با انتشار یادداشتی هم‌چنین اذعان کرد که مسئولیت کامل اقدامات خود در کمپین انتخاباتی را برعهده می‌گیرد.

 

وی در این یادداشت آورده است: من به دلیل تلاش دولت جهت کمک به افزایش قیمت خدمات اجتماعی بسیار ابراز تاسف می‌کنم با این حال لازم می‌دانم تاکید کنم که این برنامه صرفا تلاشی یک جانبه از جانب من نبوده بلکه ماه‌ها در دولت درباره آن گفت‌وگو شده است و گزارش رسانه‌ها درباره بزرگنمایی نقش من در این ماجرا غیرقابل قبول است.

 

این کناره‌گیری‌ها پس از آن صورت گرفته است که داونینگ استریت تایید کرد که گوین ویلیامسون، یکی از اعضای این حزب به منظور دستیابی به توافقی با حزب اتحادگرایان دموکراتیک برای حفظ می در قدرت به ایرلند شمالی فرستاده شده بود.