لاوروف: از استقرار ناظران آمریکایی در سوریه با موافقت دمشق استقبال می‌کنیم


خباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,روسیه

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور تماس‌هایی را با برخی کشورها که احتمالا به مناطق کاهش تنش در سوریه ناظر می‌فرستند، برقرار کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: من طی سفر اخیرم به واشنگتن با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور درباره امکان استقرار ناظران آمریکایی در سوریه صحبت نکردم اما ما گفتیم که از نقش آمریکا در کاهش تنش در سوریه استقبال می‌کنیم به ویژه اینکه خود ترامپ درباره لزوم ایجاد مناطق امن صحبت کرده است.

 

وی افزود: ما اکنون تماس‌هایی با کشورهایی که احتمالا به مناطق کاهش تنش در سوریه ناظر می‌فرستند برقرار کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم به صورت جدی‌تر این موضوع را با شرکا در میان بگذاریم. ما از اینکه آمریکا با موافقت دمشق در این طرح شرکت کند استقبال می‌کنیم.

 

لاوروف گفت: توافق امضا شده در آستانه درباره مناطق کاهش تنش اجازه مشارکت ناظرانی از سه کشور برای کار در آن مناطق را با هماهنگی دولت سوریه می‌دهد.

 

وی پیش‌بینی کرد که کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه شامل روسیه، ترکیه و ایران بعد از 10 تا 12 روز دیگر نشستی را در سطح کارشناسان برای هماهنگی درباره مناطق امن و استقرار ناظران برگزار کنند.