نوری مالکی: بازنده بزرگ دشمنی با ایران، عربستان است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عراق

معاون رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با یک روزنامه لبنانی گفت:‌ بزرگ‌ترین بازنده مناقشه و درگیری میان ایران و عربستان، سعودی‌ها هستند و هزینه سنگینی را متحمل خواهند شد.

 به گزارش ایسنا، نوری مالکی معاون رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار لبنان در مورد نشست اخیر ریاض گفت: درباره نشست ریاض باید از این زاویه نگاه کرد که چه کسی از آن سود می‌برد؟ چه کسی زیان خواهد دید؟ از این نشست اسرائیل سود خواهد برد و برنده دوم آمریکا است، زیرا اموال و سرمایه‌های زیادی به دست آورد و عربستان برنده رسانه‌ای این نشست است اما برنده واقعی نیست.

 

وی افزود، ‌آن‌ها ایران و همپیمانانش را هدف قرار دادند، آن‌ها فکر می‌کنند که تمام نیروهایشان را جمع می‌کنند و همان‌گونه که محمد بن سلمان مدعی شد جنگ را به داخل ایران می‌برند، اما ایران این‌گونه ضعیف نیست و عربستان نیز آن‌قدر قوی نیست و کشورهایی که در این نشست حضور یافتند برای جنگ با ایران عربستان را همراهی نخواهند کرد و خود آمریکا نیز به همراه عربستان با ایران نخواهد جنگید، بنا بر این عربستانی که اموال زیادی را داد و دشمنی خود را به طور علنی نشان داد، بزرگترین شکست خورده خواهد بود و هزینه سنگینی متحمل خواهد شد.

 

مالکی در ادامه درباره الحشد الشعبی گفت‌: هدف کنفرانس آنکارا براندازی من، الحشد الشعبی و ایران بود و من موسس آن هستم و معتقدم که وجود آن ضروری است و به وسیله آن توانستیم بزرگ‌ترین حمله که هدف آن براندازی عراق و رسیدن به ایران بود را متوقف کنیم.