فهرست آپارتمان‌های نقلی زیر قیمت


متقاضیان خرید آپارتمان‌های نقلی در هفته‌های اخیر با فایل‌های متعددی در گروه آپارتمان‌های کوچک‌تر از 50 مترمربع روبه‌رو شده‌اند که با قیمت پیشنهادی کمتر از میانگین قیمت معاملات منطقه عرضه شده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد آپارتمان‌های نقلی در تمامی سطح شهر تهران وجود دارند، طوری که در مجتمع‌های مسکونی مناطق شمالی که عمدتا آپارتمان بزرگ‌متراژ مشتری دارد هم، بعضا سوئیت‌های کوچک ساخته شده و به فروش می‌رسد.

 

اگرچه هماهنگی قیمت آپارتمان‌های ریزمتراژ با بودجه عمده متقاضیان خرید مسکن به ویژه زوج‌های جوان سبب شده که این آپارتمان‌ها به قول واسطه‌ها، حکم «قند» و «طلا» را در بازار مسکن پیدا کنند و فروشندگان آنها روی بالاترین قیمت پیشنهادی ممکن پافشاری کنند، اما یک گروه دیگر از مشتریان این آپارتمان‌ها، متقاضیان غیرمصرفی مسکن هستند که به دنبال خرید واحد مسکونی با هدف سرمایه‌گذاری بوده و قصدشان از معامله آپارتمان‌های نقلی سکونت نیست، بلکه به دنبال این هستند که نقدینگی خود را به ملک تبدیل کنند و در این راه کسری بودجه خود را نیز از طریق واگذاری آن در قالب قرارداد «رهن کامل» تامین می‌کنند. این الگوی معامله در مورد آپارتمان‌های نقلی بسیار شایع است و عمدتا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند از آن استفاده می‌کنند.

 

در جدول زیر گروهی از آپارتمان‌های نقلی و ریز متراژ با مساحت حداکثر 50 مترمربع گردآوری شده که بر خلاف روال معمول قیمت‌گذاری این واحدها، با قیمت پیشنهادی کمتر از میانگین قیمت معاملات قطعی منطقه عرضه شده است. به نظر می‌رسد مالکان این آپارتمان‌ها مصلحت دیده‌اند که با تعدیل قیمت فضا را برای حضور جدی‌تر خریداران فراهم کنند. به‌عنوان مثال آپارتمان 50 مترمربعی واقع در شمس‌آباد، بلوار بیژن، خیابان کمالی با سن بنای سه سال و با برخورداری از امکانات کامل شامل انباری، پارکینگ و آسانسور به قیمت هر مترمربع پنج میلیون تومان فایل شده و این در حالی است که متوسط قیمت آپارتمان با سن مشابه در معاملات ماه‌های اخیر در این محله، پنج میلیون و 500 هزار تومان است. آپارتمان 41مترمربعی دیگری واقع در خیابان نامجو، خیابان سلمان فارسی با برخورداری از انباری و آسانسور و داشتن امکان استفاده از پارکینگ غیرسندی به قیمت مترمربعی 2 میلیون و 900 هزار تومان عرضه شده و این در حالی است که قیمت مورد انتظار بر اساس معاملات یکی دو ماه اخیر در این محله، مترمربعی 3 میلیون و 300 هزار تومان است.

 

اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, آپارتمان‌های نقلی