اشتاین مایر: اردوغان از تشبیه دولت آلمان به نازیها دست بردارد


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در اولین نطق ریاست جمهوری؛

اشتاین مایر: اردوغان از تشبیه دولت آلمان به نازیها دست بردارد

رئیس جمهور آلمان در اولین سخنرانی رسمی پس از ریاست جمهوری، خطاب به رئیس جمهور ترکیه گفت که از متهم کردن دولت آلمان به نازیسم دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان، به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که از متهم کردن آلمان به رفتاری شبیه نازی ها و مقایسه این کشور با نازی ها دست بردارد تا بتواند رابطه خوبی با برلین داشته باشد.

 

اشتاین مایر در اولین سخنرانی رسمی پس از ریاست جمهوری گفت: آقای اردوغان شما در حال به خطر انداختن آنچه که با دیگران به دست آورده اید هستید. این قیاسهای غیر قابل بیان با نازی ها را متوقف کنید و به کسانی که به دنبال قطع رابطه برلین و آنکارا هستند میدان ندهید.

 

از هفته گذشته که اردوغان، «مرکل» صدر اعظم آلمان را به انجام اقداماتی شبیه نازی ها، متهم کرد، درگیری لفظی بین ترکیه و آلمان شدت گرفته است.

 

 اردوغان هفته گذشته برلین را به حمایت از تروریسم متهم کرده و خطاب به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت: چرا شما تروریست ها را در کشور خود پنهان می کنید؟

 

اردوغان که به دنبال به دست آوردن قدرت اجرایی بیشتر برای جلب کردن نظر مردم ترکیه است از هفته گذشته به شدت آلمان مورد حملات لفظی خود قرار داده است.