بولتون ادعا کرد: تهران مشکل خاورمیانه است


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,جان بولتون

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد: تهران مشکل خاورمیانه است و تغییر نظام در ایران پاسخ به این مسئله است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلدنت‌دیلی، جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل که همواره مواضعی تند و خصمانه علیه ایران دارد در جدیدترین اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: تهران مشکل خاورمیانه است.

 

بولتون در ادامه ادعاهای خود گفت: برای اولین بار در طول هشت سال گذشته ما می‌توانیم شاهد رئیس‌جمهوری در آمریکا باشیم که به‌طور کامل مخالف نظام ایران است. وی این احساس خود را به طور شفاف در جریان رقابت‌های انتخاباتی اعلام و آن را در بیانیه‌ها و حتی توئیت‌های مختلف نشان  داده است. رئیس‌جمهور به طور کامل با توافق هسته‌ای که در دولت قبلی(آمریکا) به امضا رسید، مخالف است.

 

وی با اشاره به اقدام دولت ترامپ مبنی بر بازنگری سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران گفت: حتی در زمان انجام این بازنگری کنگره به اقدامات خود ادامه می‌دهد و به دنبال تصویب تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران است. این تحریم‌ها هیچ ارتباطی با مسئله هسته‌ای ندارد اما تهران تلاش خواهد کرد چنین ارتباطی را پیدا کند.

 

این مقام پیشین آمریکایی در اظهارات خصمانه خود بابیان اینکه رفتار و اهداف ایران تغییر نخواهد کرد، گفت که تغییر نظام در ایران پاسخ به این مشکل خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، جان بولتون یکی از منتقدان سرسخت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا به‌ویژه در عرصه سیاست خارجی و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به شمار می‌آید که در ژوئیه 2015 حاصل شد. وی در حالی این ادعاها را علیه کشورمان مطرح کرده است که بررسی حقایق و وقایع در منطقه خاورمیانه نشان می‌دهد این سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ طلبانه آمریکا است که همواره به ایجاد ناآرامی و مشکلات متعدد در منطقه منجر شده است اما غرب و آمریکا تلاش می‌کنند ایران را برای این مشکلات مقصر جلوه دهند.