معاون ترامپ: ایران عزم ترامپ را تست نکند/ همه گزینه‌ها روی میز است


اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در ادامه لفاظی‌های اخیر مقامات ارشد آمریکایی، این بار مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که بهتر است ایران عزم دونالد ترامپ را امتحان نکند.

به گزارش فارس، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامه This Week شبکه ای بی سی گفت که بهتر است ایران عزم رئیس جمهوری جدید آمریکا را امتحان نکند. 

 

پنس با بیان اینکه بهتر است ایران ترامپ را تست نکند افزود تهران باید دوباره به اقدامات و اعمال مداوم خصمانه خود فکر کند. 

 

وی در واکنش به این سوال مجری که منظورش از تست کردن ترامپ چه اقدماتی از سوی ایران است، به آزمایش موشک بالستیک و حمایت از حوثی‌های یمن اشاره کرد.

 

وی در پاسخ این سوال که آمریکا چه واکنشی به این رفتارها نشان خواهد داد، هشدار داد که رئیس جمهور ترامپ گفته است که همه گزینه‌ها روی میز است. 

 

براساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریمهای جدیدی را علیه افراد و شرکتهای مرتبط با ایران اعمال کرد؛ تحریمهایی که شامل 13 فرد و 12 نهاد اقتصادی و تجاری است.

 

پنس در ادامه گفتگو با شبکه ای بی سی، مدعی شد: رفتار تحریک آمیز ایران نوعی حمله به توافق هسته‌ای میان این کشور با دولت باراک اوباما و دیگر قدرتهای جهانی است.

 

وی افزود: ایران باید بایستد و به طور اساسی با جامعه جهانی همکاری کند اما در عوض آنچه که ما می‌بینیم این نوع رفتارهای خصومت آمیز و خصمانه است که مغایر با رفتارها با جامعه جهانی است. 

 

معاون رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سوال دیگر مجری برنامه درباره سیاست دولت ترامپ در قبال ایران افزود؛ من، رئیس جمهور و دولت ما فکر می‌کنیم که توافق هسته‌ای با ایران وحشتناک است و درحال ارزیابی این هستیم که چه باید بکنیم سپس درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

وی در نهایت تاکید کرد که تصمیم با دونالد ترامپ است. 

 

پنس ادامه داد؛ رئیس جمهور در روزهای آینده تصمیم خود را خواهد گرفت و به همه مشاوران خود گوش خواهد داد جه رکس تیلرسون باشد یا ژنرال متیس باشد؛ او همه نظرات را دریافت خواهد کرد.

 

پیش از پنس، دونالد ترامپ، مایکل فلین مشاور امنیت ملی و شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید نیز علیه ایران ادعاها و تهدیدهایی را طی روزهای اخیر مطرح کرده بودند.

 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به این تهدیدها گفته بود که ایران تحت تاثیر تهدیدها قرار نمی‌گیرد [از تهدید نمی‌هراسد] چون امنیت خود را از مردم خود می‌گیرد. ما هرگز جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما تنها می‌توانیم بر ابزارهای خود [بومی] برای دفاع تکیه کنیم.

 

ظریف در نشست خبری خود با وزیر خارجه فرانسه که چند روز پیش در تهران انجام شد نیز گفته بود که برای دفاع از خود و تقویت توان دفاعی ایران از هیچ کس اجازه نخواهیم گرفت.