پهپاد مین یاب ساخته شد


اخبارعلمی ,خبرهای علمی , پهپاد مین یاب

نیروی دریایی آمریکا پهپادی ساخته که قابلیت ردیابی مین زیر آب و خاک را دارد. این پهپاد دارای حسگر مغناطیسی قدرتمندی است که با استفاده از الگوریتم های پیچیده مین را کشف می کند. 

به گزارش مهر به نقل از نیو اطلس، محققان نیروی دریایی آمریکا سیستم پهپادی ساخته اند که می تواند مناطق مین گذاری شده و خطرات دیگر را ردیابی کند.

 

این پهپاد که در حقیقت یک کوادکوپتر است، حدود ۵۰۰ گرم وزن دارد و از راه دور کنترل می شود.  کوادکوپتر مذکور می تواند مین های زیر خاک و آب را ردیابی کند.

 

پهپاد مذکور به گروه های خنثی کردن بمب کمک می کند به سرعت مین ها و سازه های فلزی خطرناک را در مناطق ساحلی وآب های کم عمق بیابند. فناوری این سیستم که به طور رسمی MIW RAC نام گرفته به سربازان و ملوانان کمک می کند به محض ورود به ساحل مین ها را ردیابی کنند. برای  کنترل این پهپاد از یک تبلت استفاده می شود.  

 

جالب آنکه این کوادکوپتر و تبلت، به طور تجاری در بازار عرضه می شوند اما در حقیقت بخش اصلی این سیستم یک حسگر مغناطیس سنج است که مین و سازه های فلزی خطرناک را ردیابی می کند. این حسگر قدرت ردیابی وسیعی دارد و بااستفاده از الگوریتم های پیچیده مین را ردیابی می کند.