روحانی : شرایط زندگی مردم در سال ۹۵ بهتر از پیش بینی های ما بود


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , روحانی

رئیس جمهور گفت: در سال ۹۵ شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، خدمات دولت و اقتصادی طبق اعلام مراکز آمار کشور و جهانی بهتر از حدی بود که در آغاز سال پیش بینی می کردیم.

 به گزارش مهر، نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور  کشورمان دقایقی قبل با حضور رسانه های داخلی و بین‌المللی آغاز شد.

 

رئیس جمهور در ابتدای این نشست خبری گفت: خوشحالم که امروز این فرصت در اختیار من قرار گرفت تا در خدمت خبرنگاران سخت کوش برخی سوالات مورد علاقه مردم از طرف آنها مطرح شده و من پاسخگو باشم.

 

وی با گرامی داشت سال جدید و تبریک عید نوروز، ایام مبارک ماه رجب و میلاد باسعادت مولی متقین افزود: دولت یازدهم در طول تلاش هایش در بیش از سه سال و نیم گذشته و به ویژه در سال ۹۵ موفقیت هایی داشته که به برخی از آنها اشاره می کنم.

 

روحانی ادامه داد: در مجموع ما احساس می کنیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت های مردم دولت در اهداف مدنظر در برخی از آنها موفق بوده است. در سال ۹۵ شرایط زندگی مردم از لحاظ سیاسی، خدمات دولت و اقتصادی طبق اعلام مراکز آمار کشور و جهانی بهتر از حدی بود که در آغاز سال پیش بینی می کردیم.

 

رئیس جمهور ادامه داد: اقشاری که دارای درآمد کمتری هستند مثل حقوق بگیرانی که حقوق آنها حداقلی است، دریافتی بازنشستگان و افراد تحت پوشش بهزیستی در مجموع ۴ سال دولت یازدهم دو برابر یا بیش از دو برابر افزایش داشته و امسال هم برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد حداقل حقوق به دریافتی آنها اضافه می شود که رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

 

روحانی تاکید کرد: در مجموعه چهارسال حقوق همه افراد کم درآمد حداقل به دو برابر و گاهی دو و نیم برابر و بیشتر افزایش یافته است مثل معلمان و برخی کارمندان در حقیقت اولین دغدغه دولت افراد کم در آمد بوده است.

 

رئیس قوه مجریه گفت: این اولین دولتی بوده که همه ساله افرادی که حقوق و دستمزد دریافت می کنند، اضافه حقوقشان بیش از تورم سالانه بوده است، در گذشته هرگز اینگونه نبوده که اگر تورم ۱۰ یا ۱۲ درصد بوده حقوق آنها ۱۵ درصد اضافه شود اما از آغاز کار دولت ما این مسئله را به طور مرتب انجام دادیم.

 

روحانی افزود: وضع کشاورزان ما کلا در دولت یازدهم نسبت به گذشته بهتر شده است، در سال ۹۱ پول گندمی که به کشاورزها پرداخت شده ۸۰۰ میلیارد تومان است، در سال ۹۵ این رقم ۱۵ هزار میلیارد تومان است. ببینید چندبرابر شده است، کشاورزان اقشار زحمت کش جامعه ما هستند که امنیت غذایی ما را تامین می کنند

 

وی افزود: تراز تجاری ما در مواد غذایی ما منهای ۱/۸ بوده است در سال ۹۵ تراز تجاری ما منهای ۶/۲ است که باز منفی است اما فاصله وجود دارد و این فاصله تولید و تلاش بیشتر ما و خوداتکایی بیشتر است.

 

روحانی گفت: در سال ۹۲ تولیدات کشاورزی ما حدود ۹۷ میلیون تن و در سال ۹۵ حدود ۱۱۸ میلیون تن بوده است. افزایش تولید مواد غذایی هم به معنی بهتر شدن وضع زندگی کشاورزان و دامدارن و هم به معنی اقتصاد مقاومتی است.

 

ادامه دارد...