رمزگشایی از حرف های مهمان «هفت» درباره بازیگر پر ادعای سینمای ایران - منظور حقیقت دوست در هفت

منظور حقیقت دوست در هفت

منظور حقیقت دوست در هفت

برگزیده ها: رمزگشایی از حرف های مهمان «هفت» درباره بازی گر پر ادعای سینمای ایران

برگزیده ها فرهنگ > تلویزیون - جمعه شب و در اولین بخش از برنامه سینمایی هفت، شهرام حقیقت دوست مهمان بهروز افخمی و رسول صدرعاملی بود و دقایقی درباره کم کاری اش در سینما و بازی گری صحبت کرد.

کتایون کیخسروی: حقیقت دوست در این گفت‌و‌گو تاکید کرد از آنجا که در سینما سال‌ها نقش‌های تکراری به او پیشنهاد شده حالا مدتی است به حضور صرف در تئا‌تر گرایش پیدا کرده و در این حیطه نقش‌های جذاب و متفاوتی را تجربه می‌کند. 

به گزارش برگزیده ها بازی گر سریال جاده قدیم در باره علل دور شدنش از سینما و پیشنهاد نشدن نقش‌های حساب شده و متفاوت گفت: «من راه‌های گرفتن نقش را می‌شناسم. متاسفانه یک حرفه‌ای‌گری غلط وجود دارد و برای به دست آوردن نقش‌های درست باید حاشیه یا بهتر است بگویم برنامه ریزی تبلیغاتی داشته باشی. من هم این کار را بلدم اما راست کارم نیست. یعنی دوستش ندارم و خنده‌ام می‌گیرد.» 

وی برای تشریح شرایط بد برخی بازی گرانی که که به یکباره به قله رسیده‌اند ماجرایی را تعریف کرد: «یک بار سر کاری بودم. یک بازی گری بود که آمد سر صحنه. دیدم صدای داد و بیداد می‌آید. می‌گفت آقا چرا فوم من را پاک نمی‌کنند؟ وظیفه یک گریمور این است که فوم من را پاک کنند.» 

تاکید حقیقت دوست روی کلمه «فوم» و اشتباه عجیب آن بازی گر، افخمی و صدرعاملی را به خنده واداشت اما آن‌ها تاکید داشتند اسم طرف اعلام نشود. حقیقت دوست در ادامه گفت: «ایراد ندارد که آدم یک چیزی را نداند چون همه ما یاد می‌گیریم اما من می‌گویم انسان باید اول تجربه کند، بیاموزد و بعد تشویق شود. این بازی گر سال قبلش سیمرغ بلورین بهترین بازی گر جشنواره فجر را گرفته بود. ما این آدم را سوزاندیم چون دیگر خدا را بنده نیست. این آدم الان فکر می‌کند‌‌ همان کتاب تن تن و میلو و کتاب‌های درسی‌اش برایش کافی است و اگر کتاب بازی گری را جلویش بگذارید می‌گوید اساتید سینما من را انتخاب کرده‌اند؛ این مسخره بازی ‌ها چیست؟» 

بازی گر سریال‌های «مختارنامه» و «خدا حافظ بچه» ادامه داد: «این آدم در جلسات سینما شرکت می‌کند. ما به او موقعیت دادیم تا حرف بزند. به این آدم تریبون دادیم و متاسفانه می‌شود نماینده سواد قشرجوان بازی گری کشور. این واقعا فاجعه است و از حمله داعش بد‌تر است.» 

حال سوال این است که منظور حقیقت دوست کدام بازی گر سیمرغ برده است که هم تریبون در اختیارش قرار گرفته هم نماینده سواد قشرجوان بازی گری است؟ 

در بین بازی گرانی که طی سال‌های اخیر سیمرغ برده‌اند و البته با حقیقت‌دوست هم بازی بوده‌اند می‌توان به اسامی مهمی همچون محسن تنابنده، رضا عطاران و فرهاد اصلانی اشاره کرد. اصلانی و تنابنده سال ۹۲ در سریال شاهگوش با حقیقت دوست هم بازی بودند. در این میان اصلانی سال ۹۰ برای فیلم ‌های «خرس» و «زندگی خصوصی» سیمرغ گرفت اما نمی‌تواند در زمره بازی گران جوان قرار بگیرد. محسن تنابنده هم سال ۸۶ برای بازی در «استشهادی برای خدا» سیمرغ بلورین بهترین بازی گر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد و سال ۸۸ برای بازی در «سنگ اول» و «هفت دقیقه» تا پائیز سیمرغ نقش اول جشنواره را گرفت که با توجه به فاصله زمانی ذکر شده (یک سال) نمی‌تواند گزینه مورد نظر باشد. 

در نگاه اول گزینه‌هایی مثل رامبد جوان ، حامد بهداد، بابک حمیدیان و هومن سیدی به عنوان سیمرغ برده‌های سال‌های اخیر می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند اما این بازی گران هیچ کار مشترکی با حقیقت دوست نداشته‌اند. 

اما عجیب اینجاست که یک گزینه فوق العاده محبوب به فکت‌هایی که حقیقت دوست داده نزدیک‌تر است. شهاب حسینی سال ۸۷ برای بازی در سوپر استار سیمرغ گرفت و سال ۸۸ در سریال «شوق پرواز» با حقیقت دوست هم بازی بود. هر چند حسینی هم به صورت مستقیم تریبونی دستش ندارد اما به لحاظ اخلاقی و حرفه بازی گری از سوی بسیاری از اهالی سینما و مخاطبان به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته می‌شود. با این حال با توجه به شناخت حسینی از سینما و بی‌ادعایی‌هایش در زمره بازی گری و سینما بعید به نظر می‌رسد منظور حقیقت دوست این بازی گر شناخته شده و محبوب باشد. 


۵۷۲۴۵


,