آیا جیمز متیس بر سر ایران با ترامپ و مایکل فلین اختلاف دارد؟


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ژنرال متیس

واشنگتن پست نوشت: وزیر دفاع جدید آمریکا روز شنبه با اشاره به برنامه موشکی ایران ادعا کرد: «تا آنجا که به موضوع ایران مربوط است [باید بگویم که] به‌راستی بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان است.»

 به گزارش  انتخاب ، ژنرال متیس در مورد آنچه «حمایت ایران از تروریسم» نامید، افزود: «نادیده گرفتنش سودی ندارد. به حال خود گذاشتن هم سودی ندارد و در عین حال نیازی هم برای افزودن بر تعداد نیروهایی که در حال حاضر در خاورمیانه داریم نمی‌بینم.» 

 

این سخنان حاکی از موضع نرم تر متیس نسبت به کاخ سفید است که برای تهران خط قرمز تعیین کرده است.

 

از نگاه متیس که فرمانده سابق عملیات امریکا در خارومیانه است و به شدت ضدایران است، امریکا نیازمند این نیست که نیروهایش را در منطقه افزایش دهد.

 

سخنان متیس این سئوال را بوجود می اورد که ایا تیم امنیت ملی ترامپ می توانند بر سر مسائل بزرگی که امریکا با آن مواجه است کنار بیایند.

 

این درحالیست که ژنرال مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا نیز جمعه پانزدهم بهمن گفته بود که «اقدامات تخاصمی» ایران «دیگر تحمل نخواهد شد».

 

ژنرال فلین دو روز پیش نیز به ایران اخطار داده بود که «در مدار رصد آمریکا قرار گرفته است».

 

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، نیز جمعه گفت که آمریکا در برخورد با ایران جدی است و همان‌گونه که رئیس جمهوری گفته است «هیچ گزینه‌ای منتفی نیست».

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه گفت، «هیچ گزینه‌ای در مورد ایران حذف نشده است»، روز جمعه نیز در یک پیام توئیتری نوشت: «ایران با آتش بازی می‌کند».