خانواده شهدای غیر ایرانی، تابعیت ایرانی دریافت می کنند - شهدای غیرایرانی تابعیت ایرانی دریافت میکنند

شهدای غیرایرانی تابعیت ایرانی دریافت میکنند

شهدای غیرایرانی تابعیت ایرانی دریافت میکنند

برگزیده ها: خانواده شهدای غیر ایرانی، تابعیت ایرانی دریافت می کنند

برگزیده ها ایران آنلاین /  نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی مواد الحاقی 24، 25،26 ،27 و 28 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور را تصویب کردند.
بر اساس ماده الحاقی 24 این لایحه، هرگونه به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات، بازخرید یا بازنشسته‌شده یا می‌شوند به‌استثنای مقامات، اعضای هیأت علمی، ایثارگران، فر زندان شهدا و فر زندان جانبازان هفتاددرصد(70%) و بالاتر در دستگاههای اجرائی یا دارای ردیف یا هر دستگاهی که به‌نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد و همچنین هرگونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان به افراد بازنشسته و بازخرید توسط دستگاههای مذکور ممنوع است. کلیه قوانین و مقررات عام مغایر این حکم به‌استثنای ماده(41) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده(95) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده(91) قانون استخدام کشوری مصوب 31 خرداد1345 لغو می‌گردد.
به گزارش برگزیده ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده الحاقی25 این لایحه مصوب کردند که تعیین و اعمال امتیازات شغل و شاغل و فوق‌العاده‌های مربوط به ایثارگران (جانبازان، آزادگان، رزمندگان و فر زندان شهید و فر زندان جانبازان هفتاددرصد(70%) و بالاتر) و اجرای سایر احکام قانون مدیریت خدمات کشوری درمورد آنان باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که دریافتی آنان بابت ایثارگری کاهش نداشته و امتیازات قانونی نظیر عدم نیاز به شرکت در آزمونهای استخدامی و شرط سنی و تحصیلی کماکان اجرا و اعمال گردد.
بر اساس تبصره این ماده الحاقی، مناطق جنگ‌زده موضوع بند(2) ماده(68) قانون مدیریت خدمات کشوری توسط هیأت وزیران تعیین می‌شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده الحاقی26 این لایحه مصوب کردند که ایثارگران و فر زندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود می‌باشند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده الحاقی28 این لایحه، دولت را مجاز کردند که به همسران، فر زندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی(غیرایرانی) که در هشت سال دفاع مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذی‌صلاح، به شهادت رسیده‌اند، حداکثر یکسال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطاء کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ماده الحاقی27 این لایحه را به دلیل ابهاماتی حذف کردند، در این ماده آمده است: فوق‌العاده ایثارگری فر زندان شهدا حداکثر تا پنجاه‌درصد(50%) فوق‌العاده ایثارگران تعیین می‌شود./ایرنا


,