افشای خرید کانال‌ها‌ی تلگرامی پر مخاطب از سوی اصولگرایان


اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,کانال‌ها‌ی تلگرامی

 

اخیرا ویدئویی از عزت الله ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما از سوی کانال تلگرامی خبرگزاری فارس در فضای مجازی منتشر شده است که در آن ضرغامی به صراحت از خرید کانالهای تلگرامی و جلب نظر مدیران آن‌ها‌ برای تبلیغات پیش از موعد به نفع اصولگرایان سخن می‌گوید.

 

حال این ویدئو مورد توجه حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور قرار گرفته است؛ او در یادداشتی خطاب به ضرغامی در این باره می‌نویسد:

 

با عرض تبریک سال نو و کسب1477 رای از مجمع جمنا، به عرض می‌رساند بخشی از سخنرانی جنابعالی را در این مجمع محترم که در کانال خبرگزاری معظم فارس منتشر شده مورد توجه قرار دادم. به نظر می‌رسد اشاره شما به امکان خرید سایت‌ها که از کشفیات‌تان در جریان انتخابات مجلسین بود در این دوره به صورت کاملا خودجوش و زودهنگام توسط برادران همسو و هم قطارتان در حالانجام است.

 

واکنش به اظهارات الیاس نادران

مشاور رئیس‌جمهور همچنین در جدلی دیگر با اصولگرایان به اظهارات الیاس نادران واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا در یادداشتی با عنوان "درباره انتخابات و افتتاحات" آورده است:

« آقای نادران نوشتند: آقای روحانی پرکار شده و برخلاف همیشه هرروز در سفر استانی است. ایرادی ندارد؛ می‌تواند از ۲۹ اردیبهشت برای همیشه برود استراحت کند!

 

برایشان نوشتم: دولت تعهد کرد تمام تلاش خود را بکند تا ابتدا بسیاری از طرح‌ها‌یی که80 درصد پیشرفت داشت را تکمیل کند و طرح‌ها‌ی دارای اولویت دیگری را که ممکن بود در طول زمان معقولی اجرا کند. الان وقت افتتاح آن طرحهای تعهد شده و تکمیل شده است. واقعا از شخصیتی چون جنابعالی بعید بود چنین تلخ کام باشید.

 

ایشان نوشتند: چرا افتتاح همه پروژه‌ها همزمان با ایام انتخابات است و قبلا خبری نبود؟ فرموده‌اند اتقوا من مواضعتهم؛ آشیخ حتی تو هم!

 

نوشتم: نمی‌دانستم عرایض مشفقانه بنده را هم به سخره می‌گیرید والا مزاحم نمی‌شدم. تعهد تکمیل پروژه‌ها‌ از ابتدا برای انتهای دوره انجام شده بود. دوری از مواضع تهمت توصیه‌ای اخلاقی و تهمت نزدن شرط تقواست.

 

حالا خدمت ایشان و دوستان‌شان عرض می‌کنم:

 

بنا به تقسیم منطقی، سه نوع افتتاح پروژه داریم؛ زودهنگام/ دیر هنگام/به هنگام.

دو نوع افتتاح زود هنگام داریم: اگر اعتبارات برخی پروژه‌ها‌ را به صورت اختصاصی افزایش دهند می‌توان سرعت عمل را بالا برد و پروژه را زودتر از موعد به پایان رساند و افتتاح کرد. گاهی هم به علت ضرورت‌ها‌ی سیاسی پروژه‌ها‌یی بدون اینکه تکمیل شده باشند افتتاح می‌شوند.

 

اما آن چه در کشور ما رواج دارد افتتاح دیرهنگام است. افتتاح‌های به هنگام درصورتی ممکن است که طراحی پروژه‌ها‌ و تامین مالی آن درست و منطقی انجام شده باشد؛ بسیاری از طرح‌ها‌ی فعلی از این نوع است چه آنها که تکمیل زمانبندی شده پروژه‌ها‌ی قبلی بوده و چه پروژه‌ها‌ی جدید که در همین دولت طراحی و اجرا شده است. یک ویژگی مهم بسیاری از طرحهایی که این روزها افتتاح می‌شود، خصوصی بودن آنهاست. بخش خصوصی قدر سرمایه مالی و زمانی را می‌داند و در اجرای پروژه‌ها‌ی خود بسیار دقیق‌تر از دولت عمل می‌کند.

 

یک نوع دیگر هم داشتیم که اسمش را می‌شد گذاشت هیچ هنگام؛ این‌ها‌ پروژه‌ها‌ی کوچک و بزرگی بودند که اساسا برای آنها بودجه‌ای پیش‌بینی نشده بود و به صورت اقتضایی و فی‌المجلس پیشنهاد و مصوب می‌شد و از همان اول هم معلوم بود اجرایی نخواهد شد.

 

حال سوال این است آقای دکتر روحانی طرح‌ها‌ی تکمیل شده دوره خود را چه هنگام باید افتتاح کند؟ شما نمی‌توانید همزمان به او تهمت بزنید که دولتش ناکارآمد و پیر و خسته و ... است و وقتی فقط در یک مورد با افتتاح پروژه‌ها‌یی به ارزش 2400 میلیارد تومان در استان گیلان مواجه می‌شوید به او تهمت بزنید که اقداماتش انتخاباتی است. بهتر است شما و دوستان هم از تهمت زدن دوری کنید.»

 

 

 اخبار سیاسی -  آفتاب  یزد