داعش اجازه بازگشت "سالی جونز" را به زادگاهش نمی‌دهد!


اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سالی جونز

رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که داعش به نوازنده زنی که به "بیوه سفید" معروف است و به این گروه تروریستی پیوسته بود، اجازه بازگشت به زادگاهش را نمی‌دهد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، داعش به سالی جونز، نوازنده زن ۴۷ ساله انگلیسی که مهم‌ترین زن اروپایی محسوب می‌شود که به رقه سفر کرده، اجازه نمی‌دهد که به زادگاهش بازگردد و همچنان او را نگه داشته‌ است.

 

جونز پس از ورود به رقه در سال ۲۰۱۴ با یکی از فرماندهان انگلیسی داعش ازدواج کرد اما کمی بعد همسرش در یکی از حملات پهپادهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ کشته شد.

 

روزنامه میرر به نقل از عایشه، یکی دیگر از زنان عضو داعش نوشت، جونز  برای بازگشت به زادگاهش به رهبری داعش متوسل شد اما آنها با تمامی خواسته‌هایش مخالفت کردند.

 

عایشه در تماسی تلفنی با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: جونز گریه می‌کند و خواستار بازگشت به انگلیس است، او در عملیات سال گذشته همسرش را از دست داد و یک فرزند دارد.

 

برخی رسانه‌های انگلیسی پیشتر اعلام کرده بودند که پسر جونز در چند عملیات شرکت کرده و اعدام‌های وحشیانه متعددی را انجام داده است.

 

جونز پیش از پیوستن به داعش در یک گروه موسیقی راک نوازنده گیتار بود،‌ همچنین او در یک پاساژ محصولات آرایشی کار می‌کرد.

 

وی پس از پیوستن به داعش به دلیل توئیت‌هایش مشهور شد و پس از کشته شدن همسرش در یکی از درگیری‌ها توئیت کرد: افتخار می‌کنم که همسرم به دست یکی از بزرگترین دشمنان خدا کشته شد، او تعهد داد که هرگز عاشق مرد دیگری نشود.

 

در سپتامبر ۲۰۱۵ سازمان ملل این زن را به دلیل فعالت‌هایش در راستای منافع یک سازمان تروریستی در لیست تحریم‌ها قرار داد.

 

این زن داعشی به توئیت‌های دارای گرایش‌های افراط‌گرایانه از جمله اعترافش به سر بریدن مسیحیان با چاقو متهم است.

 

در برخی گزارش‌ها منابع نظامی اعلام کردند که جونز یکی از ۲۰ هدف اول جنگنده‌های انگلیسی در رقه است.