پرونده رمال میلیاردی بسته شد


اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,فالگیری

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری فرد رمالی که با ادعای دروغین درمان بیماران و گشایش بخت جوانان مبلغ یک میلیارد و 580 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ ستار خسروی اظهار کرد: در پی شکایت چندین نفر مبنی بر اینکه فرد کلاهبرداری با ادعای رمالی، دعانویسی، درمان بیماران و گشایش بخت جوانان مبالغی را دریافت و متواری شده بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه رمالی، فالگیری و دعانویسی جرم کلاهبرداری محسوب می‌شود، ادامه داد: پس از اعلام شکایت کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند فرد رمال را که متواری شده بود دستگیر کنند.

 

رییس پلیس آگاهی اصفهان افزود: فرد دستگیر شده در بازجوئی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری مبلغ یک میلیارد و 580 میلیون ریال از هشت شهروند با شیوه رمالی و دعانویسی اعتراف کرد.

 

خسروی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل رمال دستگیر شده به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: مراجعه به افراد رمال و فالگیر ریشه در اعتقادات خرافی بخشی از مردم جامعه دارد که به جای این که مشکلات خود را از طریق راه‌های مناسب و قانونی دنبال کنند به سراغ افرادی می‌روند که نه تنها هیج اطلاعی از مشکل آن ها ندارند، بلکه تعهدی نیز نسبت به انجام کارشان ندارند.

 

وی تصریح کرد: توصیه ما به شهروندان این است که برای حل مشکلات خود از آموزه‌های دینی بهره بگیرند، از افراد با تجربه و متخصص مشورت و راهنمایی دریافت کنند و مطمئن باشند که با استفاده از راه‌های منطقی و قانونی نتیجه خواهند گرفت.