بازیگر «بیل را بکش» درگذشت


اخبارفرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,مایکل پارکس

مایکل پارکس بازیگر و خواننده سرشناس آمریکایی که بازی در بیش از ۱۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه داشت، از دنیا رفت. 

به گزارش خبرآنلاین، مدیر برنامه‌های پارکس خبر درگذشت او را سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت به رسانه‌ها اعلام کرد. این بازیگر زمان مرگ ۷۷ سال داشت.

 

مایکل پارکس زاده ایالت کالیفرنیا بود و پیش از ورود به دنیای سینما کارهای مختلفی از میوه‌چینی تا رانندگی را انجام داده بود. او سال ۱۹۶۱ وارد عرصه هنر شد و در سریال «مک‌کویز واقعی» نخستین بار جلوی دوربین رفت.

 

این بازیگر سرشناس سال ۱۹۶۶ در درام مذهبی «کتاب مقدس» به کارگردانی جان هیوستون ایفاگر نقش اصلی بود و در همان دوران در سریال‌های «سم بندیکت» و «یازده ساعت» نقش‌آفرینی کرد.

 

پارکس بازیگر پرکاری بود و با کارگردانان مشهوری چون کوین اسمیت، کوئنتین تارانتینو و رابرت رودریگز همکاری کرد. او بازی در قسمت اول و دوم فیلم «بیل را بکش» به کارگردانی تارانتینو را در کارنامه داشت. او بیشتر برای بازی در نقش‌‌های منفی و مکمل شناخته می‌شد.

 

او علاوه بر بازیگری، در عرصه خوانندگی هم فعالیت داشت و چندین آلبوم موسیقی به بازار عرضه کرد. پارکس در دهه ۶۰ میلادی آهنگی با عنوان «بزرگراه طولانی تنهایی» برای سریال «سپس برانسون آمد» خواند که بسیار محبوب و پرفروش شد.

 

کوین اسمیت پس از انتشار خبر درگذشت پارکس در متن بلندی در اینستاگرام درباره او نوشت: «مایکل بهترین بازیگری بود که می‌شناختم.» مایکل پارکس در فیلم‌های «وضعیت قرمز» و «عاج» به کارگردانی اسمیت بازی کرده بود.

 

اسمیت در بخش دیگری از متن اینستاگرامیش نوشته است: «او خارق‌العاده‌ترین بازیگری بود که افتخار تماشای بازی‌اش را داشته‌ام.»